Självaste födelsedagen och festen sedan.

Hej där!
 
Det gick visst några dagar här sedan sist.
Jag har hunnit fylla år, det har blivit april och solen har fått skina flera dagar, hurra.
 
I onsdags var det födelsedag, och vilken heldag jag fick.
Dagen började med att det plingade på dörren och jag möttes av ett blomsterbud. Blev så glad för det stora fånget jag fick av kollegorna på jobbet! 
Mamma kom förbi mig på förmiddagen och jag öppnade lite presenter. Sedan bar det iväg till skolan där mamma går kurs för att spana in lokalerna och titta på fina alster hon gjort. Åkte sedan till Storheden och kikade på möbler till balkongen. Blev inget inköp, men fick inspiration och en tydligare bild av hur jag skulle vilja ha det, jag som går i balkongdrömtankar. Nästa stop blev Blomsterlandet. Jag önskade mig ett citronträd i present, och jag fick välja ut ett där!
Efter några timmar flängades köpte vi med lunch och åkte hem till modern, för att sedan gå en kort runda på stan och införskaffa lite prylar till min lägenhet. 
Hem och byta om och sedan gick vi på Bistro Norrland och åt middag som jag bokat där. 
Kvällen avslutades hemma hos mamma med ett glas bubbel och några till presenter. Vilken dag, tack bästa mamma!
 
Annars i vecka har det blivit några till promenader på isen, och städa och fixa fint i lägenheten. 
Igår lördags hade jag fest för vänner här hemma. Jobbade som en tok in i det sista för att få klart allting (hann inte ens äta middag), puh det blev lite svettigt. Fina Ester kom några timmar tidigare och umgicks och hjälpte mig även att fixa med upplägg av maten. Tack och bock än en gång!
Jag bjöd på olika snittar, frukter, bruschetta, tårtor och välkomstdrink och vin. 
Många huserade födelsedagsfest denna dag så en del åkte vidare efter ett tag. Jag och Peter åkte in till stan och gick på Clarion, följt av Allstar som fick avsluta kvällen.
Tack alla för att ni kom, och tusen tack för de underbara presenterna! Mitt i prick verkligen:)
 
Trots att det är roligt att bjuda in till fest (vilket inte händer ofta för mig) så är det mycket jobb bakom. Även om man vaknar kl. 8.10 och börjar förbereda. Vill att allt ska bli fint och så bra som möjligt enligt konstens alla regler. Presteraren och hon som är så duktig i mig får sig en tankeställare. Allt kan inte alltid bli exakt som man tänkt sig. Men oftast blir det ganska bra ändå.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ramona

Stort grattis i efterskott :) Ha en fin dag.

2016-04-08 @ 06:49:50
URL: http://nouw.com/ramonaboethius

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0