Jobb på höstlovet och en tur till morfar.

 
Ett gäng bilder på sin plats.
 
Nämen, här kommer ett litet blogginlägg lastat igen. Hurra!:)
Jobb på kontoret och balettmöte och styrelsemöte måndag, tisdag och fredag. Planerat dansövningar och gjort koreografier inför julavslutningen i decemeber, ja det närmar sig med stormsteg ju. Det har både gått bra och mindre bra... Jobbigt när inspirationen tryter och det tar tid att hitta låtar. Det är svårt att alltid lika på topp kan jag konstatera;) Men nu har det äntligen lossnat lite, så jag tror jag får ihop detta. Måste jobba på lite till i helgen, men, men.
 
I onsdagseftermiddag träffade jag upp Lina efter hennes jobb. Drack te, pratade och tog igen det senaste hemma hos henne och Micke. Så fint att kunna ses mitt i veckan då jag vanligtvis undervisar, men nu är det ju höstlov. Visserliggen har jag jobbat så det känns knappt som höstlov. Längtar faktiskt till jullovet lite och att få pusta ut, även om jag trivs och det är väldigt givande och kul att få lära ut. Nåväl. En trevlig eftermiddag/kväll med Lina blev det allt.
Och i tisdags var Rebecka här en sväng både före och efter mitt jobb och hjälpte mig sätta upp några lampor. Tack igen vännen, du är guldvärd!
 
Men igår torsdag då. Ja då äntigen åkte jag och mamma upp till morfar. Hjälpte honom att städa och göra fint, åt lunch och pratade, och sedan åkte mamma och jag till mormors grav och tände ett ljus. Så fint!
Luftade även systemkameran och tog några bilder från stugan när vi var där och mamma gjorde det sista fixet inför vintern.
Mitt på vattnet låg en hinna av is, och när en båt åkte förbi och körde igenom isen uppstod det lustigaste av läte. Vilket ljud! Min första tanke haha var: tänkt att dansa till denna musik?;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0