Inflytt och allt vad det innebär, och en del uppdatering.

Bjuder på en dansbild tagen tidigare i höst i brist på andra bilder.
 
Men hej! Det var sannerligen inte igår.
Här har det hunnit hända grejer minsann.
Sist flyttpackade jag in i det sista, ja ända fram till kl 02 på morgonen. För att dagen efter flytta in i den nya lägenheten.
Internet som inte fungerar, en vattenläcka och kalla element hej och hå. Men allt är bra och jag mår väl.
Tänk att det redan gått 3 veckor sedan inflytt! 
 
Ny säng, soffa och några lampor kom i förra veckan, hurra! Försöker bo in mig och känna efter. Det tar sin tid att hitta rätt, men det finns ju egentligen ingen stress. Möjligtvis efter ett tag när man känner att nu hade det varit trevligt med ett lite mer sammanhängande hem. Inte flyttkartonger längs ena vardagsrumsväggen för att jag inte har någon bokhylla att ställa grejerna på. Ilandsproblem deluxe.
 
Och från det ena till det andra. Så mycket hemskheter som händer... VART är världen påväg? Skolskjutningen i Trolhättan, rasism och fientlighet, människor på flykt. Det är inte klokt. 
 
Så byter jag ämne igen. Nu är jag och min kollega igång med vårt dansprojekt sedan två vekor tillbaka! Dans för ungdomar i behov av särskilt stöd. Så spännande! Det går framåt och vi lär oss massor. 
Nästa vecka har alla mina  11 grupper höstlov. Ganska skönt faktiskt, ska planera en massa undervisning hela veckan, samt jobba på kontoret i alla fall måndag och tisdag. Och så var det visst balettmöte och styrelsemöte. 
Har nog inte sagt att jag tagit över en lärares klasser? I street och dansmix. Och nästa termin ska jag även undervisa i balett för vuxna. Roligt! 
Trots en del jobb under höstlovet hoppas jag att jag hinner förbi morfar en sväng, och en tur till graven även. 
Igår lördag träffade jag upp Ester och KattaEspresso House för en fika, första gången jag var där. Härligt att få prata ikapp och skratta och prata gamla minnen. 
 
Nästa vecka har jag så äntligen fått en tid för MR för min fot. Skönt, även om sjukhusvistelser inte tillhör mina favoritsysslor.
Nu ska jag återgå till Wallander på tv innan sängen väntar. På återseende!

Kommentarer
Postat av: jos

Vad skoj att dansa!

2015-10-25 @ 23:04:28
URL: http://josefindysenius.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0