Glad första advent.

 
Hej och glad första advent!
Gröna gräsmattor och knappt någon snö, ja det känns väl inte direkt stämningsfullt när man tittar ut. Men här har det julpyntats idag och det blev faktiskt väldigt mysigt vill jag påstå. 
Ja, jag är ju inte mycket för julpynt som ni kanske vet vid det här laget. Men detta år kändes det roligt att få pynta och göra fint. 
I fredags plockades pyntet fram på jobbet och igår åkte jag och mamma upp till morfar (som fyller år idag, grattis!), och hjälpte honom att städa och julpynta tillsammans med min moster. Och idag var det egna lägenheten som fick sig en liten makeover. 
 
Veckan har gått i rasande fart, jobbat på som vanligt. I onsdags började vi med en hattdans för våra ungdomar i behov av särskilt stöd, så roligt. Oj vilka framsteg de gör, så kul att få följa deras resa! Verkligen givande. Och när de kramar om en och ögonen lyser då känns det i hjärtat. Tack!
 
Förutom att åka till morfar igår, så hann jag träffa Ida, som var här och hälsade på, på kvällen. Nästan fem och en halv timme satt vi och pratade oavbrutet hemma hos mig vid köksbordet. Så fint det var att få ses!
Ikväll var jag på jobbet en sväng, svarade på lite mail samt tittade på balettlektionen för ungdomar/vuxna som jag ska över till våren. Det kommer bli spännande det här!
Nej, nu började visst Beck om här på tv:n. Men innan jag går, här ser ni (äntligen) årets adventsljusstake! Jag försökte ju få till den förra året, men hittade inga ljusstakar, men nu så.
God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0