Tenta och lite blombilder igen.

Hejsan!
 
Även denna gång får jag ursäkta mig och säga att jag hade faktiskt tänkt kika in här i måndags, men tiden räckte inte till. Bråda dagar med mycket plugg kan det för att summera.
Imorse har jag så haft min ena tenta! Jag har pluggat 7 dagar i veckan i några veckors tid nu och gett allt. Förra gången jag skrev denna kändes det bra, men snubblade på målsnöret med bara någon poäng ifrån. Vågar ju knappt uttala mig nu ju... Rekord och 12 sidor skrivna på 4 timmar. Men det kändes faktiskt bra, jag har pluggat intensivt och kände mig förberedd. Så nu håller jag tummarna för att det går vägen, för det bara måste det göra. 
Och efter flera turer hit och dit och ändringar så ska jag få skriva en annan tenta i början av april även. Så skönt det känns att få bocka av från listan och närma mig målet: examen!
 
Helgen som var, som ni kanske förstår, bestod mest av plugg. Hoppade över söndagens träning och vilade foten, och åkte förbi mamma en sväng på middag. Och dessa dagar vi får njuta av, när det är ljust fram till 17.30 ungefär. Vilken energikick! 
 
I brist på tid att fota får ni se ytterligare lite blombilder. Och vid gårdagens matinhandling köpte jag ett fång tulpaner. Tänkte att det kunde vara pepp efter att jag skrivit tentan idag. Imorgon tänkte jag fira med att köpa en ny träningströja innan jobbet, ja lite måste man ju få fira även om jag inte vet resultatet ännu.
Som högpresterare kan det vara svårt att släppa på de höga krav jag har. Jag fick nästan lite dåligt samvete igår när jag jobbade kvällen innan min tenta. Då borde jag plugga sa samvetet! Så efter jobbet när jag kom hem pluggade jag det sista i racerfart för att kompensera, och samtidigt tröstade jag mig med att "det jag kan, det kan jag. Och det jag inte kan nu, det kan jag inte helt enkelt". Den där balansen jobbar jag på. Men i detta fall vet jag att jag gjorde mitt bästa. 
Jag har planerat morgondagens lektioner ikväll och är nu helt slut. Tänkte spana in lite bloggar som jag missat de senaste dagarna nu för allt plugg. Kommer nog sova ovaggad inatt har jag en känsla om. Skönt!

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Håller tummarna att du blir godkänd på tentan!

2015-03-18 @ 22:29:14
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Robex Lundgren

fint

2015-03-20 @ 11:11:44
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Sara

Hoppas att tentan gick bra ! :) Vad är det du pluggar till ?

2015-03-20 @ 16:11:46
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0