Lite nytt på träning- och inredningsfronten.

Hej!
 
Kikar in här på kvällskvisten medan jag väntar på att det sista ska bli torrt i tvättstugan, mellan lite plugg och försöker kika lite på Morden i Midsommer. Multitasking jamenvisst. 
Helgen var fin, men det blev ingen söndagsbio. Däremot en fika med Ida och Lina hemma hos sistnämda. Lika trevligt det med. Och så kunde vi ju faktiskt prata i lugn och ro utan att någon skulle bli störd i biosalongen.
 
Denna vecka har mina elever sportlov, så ingen dansundervisning på Dansmagasinet alltså. Vilket ju passar ganska bra då jag har mina två tentor som jag pluggar inför. Denna månad är hektiskt! Mycket som jag ska få gjort. Och samtidigt härligt med många bollar i luften. Gäller bara att balansera de rätt. 
Jag har också planerat att göra koreografierna till alla mina grupper, i alla fall de flesta, som de ska visa upp sedan i maj. Foten fortsätter dessvärre att göra rejält ont och den verkar inte ha någon plan på att släppa på järngreppet.
Så jag försöker tänka smart, satsa mest på plugget den här veckan samt vila för fotens skull.
Vilket också innebär att jag lite motvilligt bestämt mig för att inte gå på någon av måndag-fredagens workshop med koreografen Milan Herich. I modern dans dessutom. Suck, rackarns och tråkigheter! Men det är bara att gilla läget och göra det bästa utav det, även om det tar emot.
 
Så till lite roligheter för att bryta av. Jag har gjort några fina inköp i veckan, de första för i år. Passade på då jag ändå skulle köpa födelsedagspresent till ett av mina brorsbarn som fyller år på söndag, och jag dessutom tänkt så länge införskaffa detta nu. Nya träningsskor och även ett par träningsbyxor skymtar där ovan. Samt ett nytt vitt och grått kuddfodral jag beställt. Kul! Provade även lite vanliga kläder när jag ändå var igång, men nej det blev inget inköp. Jag går ju mest i danskläder och kan nog konstatera att en blir lite bekväm med det:) Fast emellanåt blir jag less och vill ha jeans och tröja, omväxling förnöjer ju.
Mars månad har det också hunnit bli. Nej, ner och hämta sista tvätten var det, sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Både fina kuddar och snygga träningskläder :) Alltid kul med lite nytt!
Jag rensar för fullt här, men här är det mest min garderob som verkligen behöver påfyllning;-)
Ha en riktigt skön torsdag!
Kram Anna

2015-03-05 @ 09:52:30
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Sara

Alltså du, de där Nike skorna är så otroligt snygga ! :) Perfekt att det är lov med dansen när du har tentor :)

2015-03-05 @ 20:49:16
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Anonym

Kram fina du
och en härlig helg
Kramar!!

Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

Fina skor! Hade den modellen förut och var helnöjd :)

2015-03-06 @ 20:43:45
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Postat av: Linnea - fotoblogg

Ser härligt och vårligt ut! Hoppas att foten blir bättre snart!! Och hoppas att tentorna gick bra! :)

sv: Ja, det var lite mycket där ett tag men det är lugnare nu :)

2015-03-08 @ 21:15:55
URL: http://girlinthewood.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0