Helgens blomsterfång, att tänka klokt, och födelsedag för T.

Hej!
 
Här kommer helgens skörd av bilder. Det mesta på blommor. Surprise, surprise! 
En del plugg har det blivit, dock inte lika mycket som jag hade hoppats på. Att plugga 7 dagar i veckan börjar kännas lite slitsamt just nu, men det är ju inte för evigt tröstar jag mig med. 
Lite nytt i blomsterväg har det också blivit. Jag köpte två buketter med ett par vita och ett par rosa tulpaner, rosa gerbera som snittblomma, och så vita pärlhyacinter och krokus som snart slår ut hoppas jag på.
Om det är något som piggar upp så är det väl ändå blommor?
 
Jag har inte gjort klart danserna inför danssagan i maj. Inte ens påbörjat. Däremot har jag koroegraferat lite i huvudet, lustigt det där lät, och har en del idéer. I princip alla låtarna är i alla fall bestämda. Foten har fortsatt att göra ont, mer nu än för en vecka sedan, vilket gjort att jag varit tvungen att begränsa min rörelseförmåga en aning. Foten vek sig igår och jag föll pladask framstupa på golvet hemma. Så förargligt att inte kunna styra sin egen kropp, vilket ju får mig att tänka på någon speciell, du där uppe i himlen. Gick i alla fall på ett pass modern dans ikväll trots smärta. Dock var jag duktig och lovade mig själv denna gång att så fort det gör ont/ för ont så ska jag inte vara tjurskallig och fortsätta dansa, utan vara klok nog och gå åt sidan. Och det gjorde jag, heja! Tråkigt, ledsamt och irriterande, ja väldigt. Men klokt, ja. 
 
Lockat håret har jag också gjort i helgen, syns det? Spegeln är smutsig jag vet, dags att rengöra pronto. 
Och idag är det en speciell dag för hurra, hurra det är mitt brorsbarn Ts födelsedag. Min bror och hans frus äldsta barn. Vi bor ju så långt ifrån varandra så vi språkade på telefon här ikväll, alltid lika fint. Och så är det ju nationella kvinnodagen idag även!
Nu ska jag se det sista av Wallander innan ögonen går i kors och sängen väntar.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det där med att korra dans i huvudet gör jag hela tiden ! Helt plötsligt bara poppar det upp nya idéer :) Älskar det ! :) Snyggt ditt hår blev btw :)

2015-03-09 @ 21:02:05
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

Så fina blommor! Vårkänslor.

2015-03-10 @ 12:12:01
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Postat av: Tina

Önskar dig en underbart fin vårdag!
Tack för dina rara ord till mig blir så glad
varmaste kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0