Vinterlandskap, dans, gröna växter och tulpanens dag idag.

 
Hej på er!
 
Lite teknikstrul här därav dålig uppdatering! Jag har haft problem att överföra bilder till datorn, och så äntligen gick det igår. Glad i hågen skrev jag ett inlägg men då gick det inte at lägga över bilderna. Och så nu ikväll, så är inlägget jag skrev igår puts väck. Det där med teknik och jag alltså... Kommentarer överflödiga. 
 
Denna vecka har så jobbet kickat igång även för mig. Det har planerats lektioner i massor och jag har hållt i dansundervisning. Så härligt att vara igång igen! Att träffa eleverna är bland det bästa, de är så fina så. Häromdagen ropade ett utav barnen högt när jag kom och skulle låsa upp salen: "Yes, nu börjar dansen!! Kom fort hörrni!". Alla föräldrar runt i kring skrattade högt, liksom jag själv, och jag blev alldeles varm i hjärat av dessa barn. Och av en annan elev fick jag en teckning som hon hade slagit in så fint. Tack!
Nu har jag gjort mina lektioner för denna vecka, nu väntar bara möte och att svara på mail imorgon, och jag längtar redan till nästa vecka.
 
Gissa vilken dag det är idag då? Jo det är Tulpanens Dag! Så jag var givetvis tvungen att köpa med mig ett fång när jag ändå skulle handla mat efter jobbet. Det är min första tulpanbukett för i år, och tulpaner är verkligen favoriter hos mig. Jag väntar gärna till januari med att köpa hem dessa blomster, så har jag hunnit njuta klart av mina amaryllis och hyacinter först. Så härligt krispiga med sina gröna blad och färgglada blommor. Buketten får ni tyvärr se en annan gång, att knäppa en bild kl 21 när man kommer hem är ingen höjdare. Så jag bjuder på några andra bilder istället, från förra veckan. Vinterlandskap, det vackra, och en massa nya gröna växter och några söta primulor. En murgröna, gullranka, ampellilja och plättar i luften, och även en fredskalla som inte hamnade på bild, var de nya inköpen från Blomsterlandet.
Här har varit kallt flera dagar, men nu verkar det bli varmare. Hellre vinter och kallt än grått och slask för mig.
För övrigt har jag inte alls hunnit fixa fint här hemma som jag hade tänkt och ta bort mina julkuddar och stjärnorna. Men imorgon, då blir det blått och vitt och ljusare färgskala, äntligen!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag nu är allvaret igång igen efter alla helger, var det tre eller en enda stor? :) Tips: Tävla hos min vän Carola, hela januari: http://roomofkarma.se/

2015-01-16 @ 07:35:36
Postat av: Sara

Vilka härliga bilder :) Förstår att du blir glad, finns inget bättre än att få träffa sina elever och sen höra något så fint :) <3

2015-01-16 @ 12:31:46
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Anna ♥ FOTOMEDMERA - fotoblogg med inslag av musik, film, konst & vardag

vilka fina bilder :)

2015-01-16 @ 18:36:10
URL: http://fotomedmera.blogg.se
Postat av: Tina

En jättefin helg till dig fina du❤
Massor av kramar

Postat av: Suss

Vackert med snön, kanske är den på väg hit igen... Hoppas helgen varit bra. Kram Suss

2015-01-18 @ 20:40:24
URL: http://www.hemmapasjuan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0