Och vardagen börjar smyga sig på.

Förlåt för några dagars tystnad, jag som skulle blogga mer och allt. Jag har haft lite problem att överföra bilder, vilket ställde till det lite. Och sedan måste jag erkänna att det är svårt att fota nu, men vi går ju mot ljusare tider i alla fall. 
Så börjar vardagen smyga på, nästa vecka börjar danslektionerna. Jag har planerat undervisning i veckan, svarat på mail, promenerat, leta musik till dansövningarna, pluggat, sovit dåligt, skrivit brev till alla mina grupper, letat nya vegetariska recept, hittat en ny tv-serie jag börjat följa och tränat. Och längtat så mycket till en vårigare färgskala hemma! I fredags blev det en tur till Blomsterlandet där en massa härliga växter inhandlades och några söta primulor, ni ska få se sedan. Så på tisdag åker nog julbelysningen ner i sin låda. För nu vill jag ha blått och vitt i vanlig ordning. Och mycket grönska här och var. 
Igår, lördag, skulle vi åkt upp till morfar, men vädret var inte det bästa. Blåst och en himla massa snö. Så vi får längta till nästa helg istället. Åkte däremot till mamma på middag och umgicks. Vi pratade så mycket att jag glömde att fota maten, det ni:) Men efterrätten blev i alla fall förevigade. Ja ni...haha jag får ju skratta åt det jag med. Mamma hade också lite julpynt kvar, julgranen hade ju till och med fått skott av grankottar.
Idag skulle jag gått på ett träningspass, men jag ändrade mig i sista stund. Alldeles för trött. Så jag kämpade med att inte ha dåligt samvete för det jag inte orkar med. Gick igenom undervisningen, svarade på mail och slappade istället, det får duga det med.  
Nu tänkte jag se en av de nya Beck-filmerna som jag hört så mycket bra om. 
Ha en skön söndagkväll!
 
 

Kommentarer
Postat av: Inredning & Guldkanter

Nä dåligt samvete ska du inte ha för du behövde säkert vila. Berätta gärna vad du tyckte om Beck, är nyfiken på den också. Kram Pernilla

2015-01-11 @ 22:41:05
URL: http://inredningochguldkanter.se
Postat av: frida svensson

men alltså I know, mörkret ställer till det för oss bloggare! =)ha en fin måndag nu!

2015-01-12 @ 16:34:03
URL: http://www.cuntless-lux.blogspot.se
Postat av: Sara

Ibland så orkar man bara inte träna, så är det :) Kram

2015-01-12 @ 20:14:59
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Ekenäsliv

Så rätt! Den här veckan har jag äntligen itne så mycket möten och saker jag "måste" göra och inga kalas ska planeras. Så jag bara är... O jag är ganska trött kan jag meddela..Så nu blir det nog sängen för mig tror jag.
Va rädd om dig o ha de fint!
Kram Anna

2015-01-13 @ 22:10:39
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Linnea - fotoblogg

ser gott ut :) Hoppas att ni får ett fint firande nu på lördag i stället och kul med en gran med skott, haha :D

sv: Det var jätteroligt! :) Ja, tiden verkligen flyger iväg, kan inte förstå att det redan är 2015!

2015-01-13 @ 22:48:40
URL: http://girlinthewood.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0