Middag hos mamma och firat Linas födelsedag.

Så hann det visst gå några dagar sedan sist, jag som skrev att det skulle bli mer uppdaterat.
Men så kan det gå.
Vad har dessa dagar fyllts av då? 
I förrgår var jag till mamma en sväng. Vi hade tänkt ta en härlig promenad men det snöade och blåste så rackars så det fick vi tyvärr hoppa över. Däremot intogs god mat i vanlig ordning, och mamma fick en försenad julklapp som inte tomten hann leverera till julafton. 
Igår fyllde så Lina år och det bjöds på födelsedagsfika. Vi konstaterade att det är visst tredje gången vi ses nu på en vecka, detta måste vara något av ett rekord för oss nuförtiden. Det fikades och pratades om det ena än det andra och jag glömde alldeles bort att ta några bilder. Senare på kvällen träffades vi upp igen lite spontant och det blev en tur till Clarion. Mycket folk och svårt att få någonstans att sitta till en början, men trevligt ändå. Tack!
 
Idag har det storstädats, faktiskt längtat efter det. Så nu är det rent och fint. De få julgrejer jag har är kvar och kommer så att vara fram till trettonhelgen (vilket ju är snart såg jag ju) i alla fall. Nu åkte nästan alla hyacinterna i komposen även, alldeles utblommade. Men nog längtar jag lite efter tulpaner och krispighet känner jag nu. Om några veckor är det Tulpanens dag så då om inte förr kommer årets första bukett köpas. 

Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt att städa ordentligt och själv har jag städat bort julen idag, kändes skönt :) Hoppas du får en härlig vecka :)

2015-01-05 @ 22:39:59
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Ekenäsliv

Hej o god fortsättning på 2015!!
M, god mat är aldrig fel:)
Tack för din omtanke <3 hoppas med det ska gå bra hos läkaren. Va rädd om dig och ha en fin dag i morgon!
Kram Anna

2015-01-05 @ 23:45:43
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: sofie

Mums så gott och trevligt :)

2015-01-07 @ 20:03:29
URL: http://missofie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0