Hemmet i sin blåa skrud.

Denna vecka svischade iväg i snabbt tempo! En väldigt blandad vecka må jag säga.
Måndag, sov dåligt och kändes inte alls som någon höjdare. Filade bl.a. på mitt CV och fick ändå mycket gjort.
Tisdag, vaknade utvilad och med energi i kroppen, vilken skillnad! Sista danslektionen för dagen fick dock avbrytas p.g.a. sjukdom. Ibland får man agera snabbt för att lösa allt, och det gick ju bra tillslut. Till veckan hoppas jag på friska barn!
Onsdag, en hel del planerande och hålla tummarna för att inte bli sjuk! 
Tordag och jobb igen och träffa fantastiska elever! Sista gruppen gjorde ett extra strålande jobb och jag önskar så att jag inte filmade. Det hade kunnat sättas upp på scen direkt! En vanlig improvisationsövning skapad av mig, men som smällde iväg och blev så bra tack vare alla elevers engagemang. Vid sådana tillfällen blir en ju extra stolt.
Fredag, tvätt, storstädning, tog tag i jobbiga samtal som visade sig inte alls var jobbigt, och allmänt fix. Ett välstädat hem som doftar av liljekonvalj, vad slår det?
Och vårifierade känslan här hemma lite mer med ännu mera blått. 
 
Helgen.
En långpromenad på nästan två timmar. Den sista biten var inte att leka med, med frusna fingrar, så en kopp varm choklad fick agera upptiningshjälp och tidningsläsande. Och en långdusch och skrubba kroppen. En tur till Blomsterlandet, men hör och häpna, inget införskaffades. 
Och så söndag idag, som började med träff med efterlängtade Rebecka! Hon kom förbi vid 10-tiden och vi tog en härlig promenad, solen lyste och snön glittrade och allt var vintervackert. Hem till mig sedan för en tekopp och ta-igen-prat, ja nu var det länge sen sist. Och resten av dagen har spenderats med matteplugg, måla naglarna och en sväng förbi jobbet för ett pass modern dans. 
Det vintriga bilderna jag tog från min och Beckis promenad har jag provat överföra i 1 ½ timme utan resultat, så den karamellen får jag hålla lite till på.
Men bjuder på bilder av hemmets skrud sedan längtan till det blåa fick komma fram.
Nu blir det hopp i duschen och sedan krypa ner med en bok innan sängen. En skön rutin som jag från och med detta års början försöker avsluta dagen med. 
Nya tag, med bättre sovrutiner och försöka få mycket gjort är min önskan för veckan! Examen är i sikte.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka underbara bilder :) Och låter som en mysig helg :)

2015-01-26 @ 11:48:29
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Linnea - fotoblogg

Låter som en härlig vecka bortsett från att du sov dåligt på måndagen och sjuka elever :/ :)

Sv: Ja, det är riktigt tråkigt :/ haha, ja man är ju det :) har dock klarat mig bättre utan den än jag trodde att jag skulle göra :P
Det var verkligen underbart!

2015-01-26 @ 22:58:13
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Hem och Lycka

Å, vill också till blomaffären, mina blommor är halvdöda nästan allihop. Det där med att övervintra pelargoner är verkligen inte min grej.. ;-) kram Mia

2015-01-28 @ 20:19:55
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: Anonym

En jättefin Fredag och trevlig helg till dig
varmaste kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0