En lördag hos morfar och vårfint hemma.

Så dröjde det visst några dagar igen mellan bloggningarna... Men nu är jag här.
Helgen har nyss passerat och en ny vecka har startat. 
Fredagen innehöll möte på jobbet och diverse fix, och så hem, tvätta och städa lägenheten och göra lite vårfint. Nu är här ljusare och luftigare. Skönt med små förändringar ibland. 
 
I lördags åkte så jag och mamma upp till morfar för att städa tillsammans med min moster. Och umgås såklart. Jag tycker det är så fint att kunna hjälpa till. Utan applåder, pokal eller att höja sig själv till skyarna. Bara fint att kunna hjälpa någon annan som behöver. Och jag vet att han uppskattar det så, min fina morfar. 
När det var dags för lunch gräddade mamma våfflor, de första för i år. Så gott, och jag tänker alltid på mormor. Lilla mormor som inte längre är med oss sedan några år. Sedan tog morfar fram fotoalbumet som vi bläddrade i. Många vackra svartvita bilder. Och en och annan kulör. Människor från förr, händelser, och människor som fortfarande är i livet. Fint att få minnas.
 
En lugn lördagskväll och söndag hemma. Tittade lite på undervisningen, lagade upp en del mat, var nöjd över det vårfina här hemma, långpratade med några vänner i telefon, drömt mycket om dig däruppe i himlen på sistone, tände massor av ljus och suckade åt mina tulpaner jag köpte i torsdags som bara föll ihop på direkten. Och i söndags kom äntligen solen på besök!
Det var helgen, inte så händelserik. Bilderna är inte de bästa just nu, inspirationen är inte alldeles på topp, och en hel del jobb läggs på undervisningen just nu. Däremot tänker jag mycket på inredning, funderar och drömmer. Så snart blir det bättre!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tycker verkligen du är så snäll som hjälper till att städa och göra fint, betyder nog mycket för honom :) Kramar

2015-01-21 @ 21:24:39
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: shazi

vilka mysiga bilder:)

2015-01-21 @ 22:23:04
URL: http://shazi.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Så fint det blev :)

2015-01-22 @ 20:32:11
URL: http://sensor.blogg.se
Postat av: Ekenäsliv

Tack söta du <3
Min dag slutade väldigt fint kan jag säga. Var på Yoga med svärmor och det var helt otroligt skönt. O så VANN jag TVÅ tävlingar!
En fin fruktskål och en spaweekend!!!!! Helt otroligt ju!!!
Nu ska jag snart sussa.
Kramar Anna

2015-01-22 @ 23:33:29
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0