More is more på blomfronten.

 
Hej!
 
Här kommer så bilder på senaste grönaste inköpen i stugan. D.v.s. växterna och tulpanbuketten jag köpte på Blomsterlandet förra helgen:) Visste ni förresten att vissa krukväxter fungerar som luftrenare? De hjälper till att rena luften från föroreningar och höja luftfuktigheten. Flera fördelar med lite grönska alltså.
Lördagens inköp blev en till fredskalla, en ormbunksliknande växt vid namn spjutbräken, en rosa azalea och så ljuvliga tulpaner i pastell, lokalodlade tydligen. Kunde dock inte hålla mig vid gårdagens mathandling utan köpte två buketter till med tulpaner. Ja ni läste rätt, två stycken till! Det gäller att passa på, jag älskar nämligen tulpaner. Just nu är det maxat läge här, more is more på blomfronten alltså.
Dock vet jag inte vad jag gör för fel, men azalean verkar inte alls trivas hos mig. Får den aldrig att bli långlivad. Tycker att de alltid torkar ut så fort och ser hängiga ut. 
 
Veckan so far. Bakslag och ont i foten. Sedan söndagens träning, tog nog i lite väl mycket. Det var länge sedan jag kände av den, jag tröstar mig med det. Men nu gör det ont bara jag går. Rackarns, men jag kämpar på för jag har några till danslektioner att bocka av innan veckan är slut. 
Pluggar på, men det har gått trögt. Men så lossnade det i eftermiddags, skönt. Må det fortsätta. 
Nu ska jag återgå till filmkvällen, Bridget Jones dagbok på tv, som jag sett ungefär tusen gånger men som jag ändå fortsätter att skratta gott åt samma skämt. Ha en fortsatt bra vecka!
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch jobbigt att ha ont, du får ta det lugnt så det inte blir värre :) Underbara bilder på blommorna, så vårigt och fint :)

2015-02-12 @ 22:15:40
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Tina

En underbart fin Fredag
och Trevlig helg till dig
Massor av kramar

Postat av: Mia

Åh, den var länge sedan jag såg. Hon är sååå rolig hela hon, hela tiden. Tips Tävla hos min vän Varola:
http://roomofkarma.se/

2015-02-14 @ 10:01:10
Postat av: Sofi

Gokväll!

Å så mycket fina blommor!
Tulpaner är en stor favorit här med:)
Hoppas du blir bättre i foten snart!

Kram på alla hjärtans dag!

2015-02-14 @ 20:10:06
URL: http://www.sofishusdrommar.blogspot.se
Postat av: Knaperbloggen

härliga blommor! :D

2015-02-15 @ 10:06:29
URL: http://knaper.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Det är ju så fint med blommor!

2015-02-15 @ 20:45:20
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0