Fortsatt ont i foten, namnsdag och födelsedag för lilla M.

Hej och glad fredag!
Hoppsan hejsan, ja nu blev det visst flera dagars väntan innan ett inlägg här.
Veckan har bestått av plugg och jobb som vanligt, och har även hoppat in och vikarierat. Denna gång för de elever som går moderna danspaketet och valt att satsa på dansen lite mer. Kul! Jag har träffat dessa elever vid några tillfällen i höstas också. Att möta högstadieelever, 14-åringar, är alltid speciellt tycker jag. Högstadiet är ju som bekant en särskild tid... Men jag tyckte vi fick en bra och härlig lektion tillsammans. 
 
Foten har fortsatt att göra ont. Jaha. Det är som det är. 
Jag har lindat den alla dagar förutom i onsdags. Gårdagkvällens sista lektion var dock ingen höjdare, då gjorde det väldigt ont. Men jag lever. Och jag förstod redan när det gått tre dagar att detta skulle hålla i sig lite längre. Det är som om någon har tagit ett järngrepp om den. Så jag ska försöka ta det lite lugnt mellan varven, hur man nu gör det haha. Jag har så mycket idéer och inspiration som jag vill skrida till verket med, men får kanske hejda mig lite, lite.
 
Igår så hade jag visst namnsdag. Mina fina elever gratulerade mig både i början och i slutet på lektionen. Och jag fick till om med förslag på hur jag kunde sitta så att jag inte skulle ha så ont i foten. De är verkligen så omtänksamma på alla sätt! Bästa, fina, generösa elever.
Köpte mig namnsdagstulpaner vid gårdagens mathandling i så fin orange kulör.
 
Och idag hurra, så har fasters lilla M födelsedag! Vi språkades vid i telefon ikväll. 
Nu tror jag att jag ska kolla på reprisen av Familjen Annorlunda på tv4play innan det blir godnatt i renbäddad säng, jag missar ju alltid programmet för kvällsjobbet. 
Ha en fin helg, imorgon skulle visst solen lysa, härligt!
 

Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Så söta elever du har!!
Så trist med din fot.. Har du haft det så länge?
Va rädd om dig!
Kram Anna

2015-02-23 @ 12:42:37
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Sara

Vilka underbart våriga bilder ! Och grattis på namnsdagen i efterskott :)

2015-02-23 @ 14:29:30
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0