Summering: oktober-december 2015.

Men vet ni vad, ja jag förstår om det är lite tjatigt med summering på summering efter varandra, jag hade faktiskt tänkt sprida ut det mer, så, - wait for it, jag bränner av den sista nu! Så är det liksom gjort:)
Oktober
Inte så många inlägg men däremot fullt upp. Jobbade, vikarierade, flyttpackade, och fick äntligen flytta in i nya lägenheten.
Jag och min kollega startade upp vårt dansprojekt Dans för ungdomar i behov av särskilt stöd efter lite försening, och fick mer dansjobb för hösten och våren. Fick tid för MR för min fot, och funderade på allt hemskt som hände runt om i världen såsom skolskjutningen i Trollhättan, rasism och människor på flykt.
Åkte till mammas stuga och stängde igen, träffade morfar, var på mormors grav, började med koreografierna inför julavslutningen, hade två vattenläckor i nya lyan.
Åkte till graven till Alla HelgonsDag, och tänkte på dig. Och varje år samma sak, samma tunga känsla, men det går ju över. Var på Arcusmässan med mamma, beställde ny matta till vardagsrummet och kände mig som en pensionär framför Downtown Abbey.
November 
Första snön kom. Jag hade tid för MR, manusmöte, vikarierade, sprang på en gammal vän och hade vin-och-ta-igen-prat, letade ljusstakar på loppis till årets adventsljusstake och skakades av terrordåden i Paris.
Visade bilder från här hemma (i något dunkelt ljus), fyndade en tv-bänk på Blocket och började äntligen komma i ordning mer.
Fick så ihop min adventljusstake! Träffade Ida och pratade oavbrutet i 5 fina timmar, och det blev första advent och jag pyntade.
December
Vi hade avslutning med jobbet och gick och åt mexikanskt, och alla mina dansgrupper visade upp sina danser för julavslutningen. Många fina teckningar och presenter fick jag.
Det var vintrigt vackert ute och man fick äntligen en känsla av just vintern.
Jag bjöd Simon och Rebecka på Luciafika och ett försenat tack-för-hjälpen-med-flytten, till andra advent.
Bunkrade upp med julblommor och boade.
Och så blev det självaste julafton som firades hos morfar och hemma hos mamma.
 
Det var den långa årssummeringen mina vänner. Imorgon tittar jag in en kortis på Nyårsafton för att önska er ett Gott Nytt År.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Vilka fina summeringar du har gjort!
Nu önskar jag dig ett riktigt Gott Nytt År!
Varma kramar Anna

2015-12-31 @ 15:45:05
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Nike

Fint med gröna ljus i mässingsstakarna!

2016-01-05 @ 11:48:13
URL: http://nouw.com/nikelinds

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0