Summering: juli-september 2015.

Så var det dags för ännu en summering; juli-september närmare bestämt.
Juli
Månaden gjorde entré med både värme och grått och regn, jag var på lägenhetsjakt. Och det bästa av allt, det kom en liten bebis till världen för en av mina närmsta Stockholmsvänner!
Idag och Stina fyllde 30 och ställde till med fest med musikquiz och vi hade en riktigt trevlig kväll.
Jag fick lägenhet och besked om inflytt 1/10!
Men allt var inte frid och fröjd och jag var tvungen att orda om en otrevlig upplevelse utan att gå in på detaljer. Toppade i alla fall årets sämsta händelser helt klart.
Åkte till mammas stuga och träffade min kusin från Småland, och min andra kusin som blivit tvåbarnspappa, samt sprang på en gammal vän som även hon blivit tvåbarnsförälder.
Gjorde second hand fynd i form av en grå liten väska för 30 riksdaler. Pluggade matte med Marcus, och hade två (!) vattenläckor inom loppet av ett dygn.
Mamma fyllde år, och hennes sedvanliga tårtkalas i stugan byttes ut (p.g.a. regn) mot 3-rätters middag hemma istället. 
Augusti
Började jobba på kontoret på mitt jobb och lärde mig en massa nytt, och njöt av bästa utsikten.
Fullt upp och inte ett dugg tråkigt! Kontorsobbet tog det mesta av tiden, men även dansprojektplanerande, upptaktsmöte med lärarna och höll dansklasser på vår Öppet Hus-dag och skrev tenta. Fyndade lite grönt som belöning, och cyklade hem efter middag med jobbet med denna utsikt i ryggen.
September
Det var fortfarande mycket nu (mitt och Rebeckas gamla uttryck). 
Jag funderade mycket kring flyktingkrisen och vad som händer i världen. Blev förkyld och grannarna hade hemsk dunka-dunka-fest.
Regnrusk, startade upp mina dansgrupper med 4-åringarna, och ytterligare en av mina fina närmsta vänner fick barn. 
Höstigt, flyttpackade, var på bio med mamma och såg Så ock på jorden (som jag för övrigt inte alls tyckte var bra, första filmen däremot var suverän!), och fick förfrågan om ett dansprojekt till våren. 
 

Kommentarer
Postat av: Home2tiny

Tassar in och önskar dig ett riktigt Gott Nytt År. Kramisar Tina

2015-12-30 @ 10:24:02
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: tina

Önskar dig ett underbart fint
Gott Nytt År Varmaste kramar
Så fina bilder
ser fram emot ett nytt spännande år!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0