Växter och en himla massa jobb om än kul sådant.

Högst upp en aralia, sedan guldpalm, följt av prickblad, benjaminfikus och sist men inte minst en calathea av något slag.
 
Hej hopp!
 
Blev visst ingen bloggning i helgen, det var fullt upp med annat. 
Jobbade till sen eftermiddag i fredags, följt av en sväng på stan och leta födelsedagspresent och sedan hem och storstäda och tvätta. Trött? Ja egentligen, men hann knappt känna efter. Skönt när man har sina il.
Lördag och planering av min moderna lektion. Det tar verkligen tid att leta musik, och hitta musik som inspirerar en till att vilja skapa. Och jag ger mig som bekant inte förrän jag är helt nöjd även om jag får jobba till kl 01 på natten.
Både på gott och ont ja. Fick i alla fall en hel del gjort, och som kändes bra.
Söndag och fortsatt planerande tills det var dags att åka till jobbet och agera danshandledare. Ja, jag handleder ju även i dans, vilket alltid är så givande.
Sedan hem igen och fortsätta planerandet av min undervisning. Och försöka se en film fastän jag  gjorde tusen andra saker samtidigt. Så typiskt mig. Påminnelse till mig själv: måste tillåta mig själv att koppla av. 
Så ja, det blev en jobbhelg kan man väl säga. Fick äntligen sova lite bättre natten till söndag, har sovit så ruskigt dåligt tidigare, vaknat av och an och drömt en massa. 
Om några veckor blir det lugnare. Lagom tills flytten faktiskt. Imorgon är det prick 1 månad tills det är dags. Spännande och kul!
 
Nej, jag skulle ju visa lite bättre bilder på växterna jag köpte för en tid sedan. Hm, bilderna blev väl lite sådär, knäppte av dem lite snabbt idag innan jobbet. Men liite bättre kanske man ser nu? Lite.
Hemkommen för några timmar sedan efter jobb på kontoret och kvällsundervisning i balett. Ska göra ett sista ryck och titta på morgondagens klasser innan det blir sängen.
Rackarns nu blev jag ju trött när jag satte mig här med en tekopp haha. 
Nåväl, på återseende!
 

Kommentarer
Postat av: Elin Amour - Våga gilla dig själv.

älskar gröna växter, så vackert :)

2015-09-03 @ 18:26:03
URL: http://eliinamour.blogg.se
Postat av: Hanna

Min favoritblomma är orkidéer. Hela vardagsrumsfönstret är fullt. Tycker det är så fint.

2015-09-03 @ 21:51:43
URL: http://hannafialotta.blogg.se
Postat av: Annette

Har med massa gröna växter :)

http://nouw.com/Nettan

2015-09-05 @ 13:55:06
URL: http://nouw.com/Nettan
Postat av: Dixi Wonderland

När jag var 11 hade jag 71 växter i mitt sovrum haha. Det var de bästa jag visste att hålla på med skott och plantera nytt men nu har vi bara plats så vi endast har morgonsol och inget överlever på grund av ljusbristen :(

2015-09-08 @ 13:10:06
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Fröken Tö

Kom på att det var ett bra tag sedan jag tittade in här och att det var dags att uppdatera sig lite! Härligt med nya växter, de sätter guldkant (i alla fall en grön kant) på ens tillvaro :) Kram

2015-09-10 @ 14:10:42
URL: http://lizzzies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0