Lite påskbilder, om att prestera och träffa efterlängtade vänner.

Hej!
 
Jag har inte glömt bort dig bloggen, jag har bara haft så mycket att göra.
Egentligen är jag alldeles för trött för att sitta här nu, och hade ju tänkt ha en filmkväll kom jag på men det har jag inte visst hunnit med. Kvällen har spenderats med att ringa och maila flera danselever som ska assistera mig till vår danssaga i maj. Ska fortsätta ringa resterande imorgon. Och redan nästa vecka kommer de för att hjälpa mig. Spännande!
 
Idag har jag haft ännu en tenta! Därav den dåliga uppdateringen i veckan som stavas PLUGG med stora bokstäver. Och jag funderade fram och tillbaka på om jag skulle skriva ett inlägg om tentan och mina tankar eller inte. 
Jag har pluggat och slitigt som ett djur, valt bort en del saker i påsk för pluggets skull, och studerat från morgon till kväll och tagit vara på varenda minut ungefär. 
Ändå känns det inte som att jag räcker till. Någonsin. Det är det där duktiga-flicka-syndromet som drar fram titt som tätt. Hur mycket tid jag än lägger ner känns det ändå inte som om det är tillräckligt. Duger det? Är det nog?
Jag kämpar för att hitta balansen. Men hon som sitter stadigt på axeln har en tendens att tycka till lite för ofta.
 
Några roliga saker har jag faktiskt hunnit med i påsk förutom att plugga.
Vi fick till en till träff med fina Hanna som varit här och hälsat på från Stockholm, så roligt. En fika hemma hos Ester och Gustav och fick samtidigt se nya lägenheten, med Lina och Katta också. Dessvärre kom jag senare än de andra då, suprise!, jag var tvungen att plugga lite extra.
Härliga Mari och Aron har också varit här och hälsat på. De gjorde ett kort stopp hos mig i måndags och jag bjöd på fruktsallad. Så synd att vi alla bor långt ifrån varandra. Men när man väl ses är det guldvärt. Hanna såg jag ju sist för 1 ½ år sedan, och Mari för ca 9 månader sen. Inte klokt. Men lika nära vänner är vi för det och det känns alltid som att vi tar vid där vi var sist utan konstigheter.
 
Fick för övrigt ett brev av läkaren angående min fot och en magnetkameraröntgen. Jag ville bara skrika rakt ut. Det måste ju finnas någon hejd på tramsigheterna. Nästa gång är det jag som byter läkare för detta är inte acceptabelt längre, och då har jag låång stubin. 
Kollat på sista avsnittet av True Detective har jag också gjort i tisdags, och OH MY så spännande slutet var! Vad ska jag nu ha för serie att följa tro?
Ett litet blandat inlägg, nästa gång blir det gladare och med kortare text. Och till helgen ska jag till morfar och då blir ju allting bra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Becka

Åh så fina påskbilder. Hoppas det löser sig med läkaren & foten. True Detective är så bra!
Svar: Åh så gullig du är, tusen tack kära du!
Kram. ♥

2015-04-10 @ 09:15:46
URL: http://photos-by-becka.bloggo.nu
Postat av: http://siliiins.blogg.se

Vilka mysiga bilder !

2015-04-10 @ 10:41:11
Postat av: Sara

Det där med att planera filmkväll och att man inte hinner med känner jag igen :P Tycker du är så duktig med pluggandet, härligt med någon som lägger ner så mycket tid och vilja på det :)

2015-04-13 @ 14:27:20
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Anonym

underbara bilder :)

2015-04-15 @ 00:01:44
URL: http://lie7.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0