Sista septemberdagarna.

Helgen. Ja det har faktiskt blivit mest jobb denna fredag, lördag, söndag.
Planering av undervisningen och skapa nya övningar, koroegrafier och  leta musik.
Imorgon ska jag hoppa in och vikariera då en lärare blivit sjuk. Och om en vecka ska jag vikariera för en annan lärare i två veckor. Så det är mycket nu. Men roligt också. 
Så denna helg har mest spenderats hemma i lägenheten, dansande. Regnet har smattrat mot rutan, jag har städat, lagat laxsoppa, tittat på dansklipp, njutit av mina nejlikor jag köpte i torsdags och även varit förbi mamma i lördagskväll och fått god lasagne till middag. Pappa hade nog velat vara här, lasagne var en klar favorit. Mamma hade för övrigt hittat en gammal mössa i garderoben som jag hade virkat för länge sedan och som jag passade på att virka klart nu, se där va.
Och det har blåst storm och ljuslyktorna har vajat från sida till sida, liksom träden. 
Jag tittar i almanackan och det slår mig. Sista dagarna av september nu. Va? Det var ju nyss du började, min favoritmånad. Vad har jag gjort dessa dagar? Men har vi tur kommer en fin oktober med härliga röda, gula och orangea inslag innan löven lämnar sina grenar. Jag hoppas det, för den där fullkomligt färgsprakande septemberdagen som tar mig med häpnad varje höst har än så länge inte lyckats göra mig knäsvag så jag faller baklänges. Men den kommer, det måste den. 
Tänkte träffa Rebecka imorgon innan jobbet, men har precis i skrivande stund fått avboka. För mycket på schemat. Vi får längta lite extra och ses längre fram ja. 
Och den där söndagsfilmen jag tänkte se tidigare på ettan tittade jag på med ena ögat medan jag planerade dans med det andra, så kan det vara ibland.
Nej, dags att göra kväll strax. Ha en fin start på nya veckan!

Kommentarer
Postat av: Sara

Den där fisksoppan ser god ut :)

SV: Tack vad glad jag blir ! :) Jag undervisar i streetdance, streetjazz, locking, house, old school och jazz. :)

2014-09-29 @ 08:58:02
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Home2tiny

Härliga hösten med alla mustiga färger i naturen, goda varmande soppor inne o en mysig filmkväll i soffan. Kramisar Tina

2014-09-29 @ 22:58:07
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Sara - Fitspo, fashion & food

ha en bra vecka!

2014-09-30 @ 18:47:43
URL: http://sarafl.forme.se
Postat av: Sara - Fitspo, fashion & food

ha en bra vecka!

2014-09-30 @ 18:47:45
URL: http://sarafl.forme.se
Postat av: Sandra

Oj, storm! Det har vi lyckats undgå här och nu har de sista soliga septemberdagarna dragit förbi. Vet inte om jag är riktigt redo för oktober än men man kan ju liksom inte välja :P Soppan ser otroligt god ut!

2014-09-30 @ 19:48:40
URL: http://atilio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0