Loppistur och att få umgås med vänner.

Åh vilken härlig helg jag hade. 
Både lugn och fylld med roligheter.
 
En hemmakväll i fredags med te, pusta ut och bara ta det lugnt efter en vecka med fullt upp.
För att börja lördagsförmiddagen med fina Rebecka på loppis. Tog bilen och körde till Boden och var där när de precis slog upp portarna för dagen. Ett tre våningshus med bara second hand, det ni. Väl organiserat och med stort sortiment. Att bara få gå långsamt och titta på alla ting, bli alldeles pirrig i magen av allt porslin och skratta åt allt tokigt i klädväg som en tröja lika hal som en skridskobana, eller en uppseendeväckande bh med nitar så man tappade hakan åt uppfinningsrikedomen i den. 
Och fyndade gjorde vi allt, båda två. En randig tröja, en sjal och två ljusfat fick följa med mig hem. Ljusfat ja, som jag letat så länge men inte hittat några som jag tyckt om. Men nu så. 
Fikade i kaféet som låg i samma byggnad och kunde till och med sitta ute, där solen just ville spricka genom molnen. Det gäller att passa på. För att sedan rulla hemåt medan vi pratade ikapp som vanligt. Tänk att orden aldrig vill ta slut.
 
Lördagskvällen var lika trevlig den med, då jag mötte upp Ester med det vackraste håret i stan. Strawberry blonde var det visst någon som sa. Naturligt rött, aldrig en endaste färgning där inte. Och jag har nog skrivit här någon gång förut, om första gången jag träffade Ester, den första skoldagen på gymnasiet, och det första jag la märke till var håret. Det vackra. 
Vi gick till Clarion då hon inte varit där förut och blev tipsad om en drink. Äpple och kanel smakade gott och höstigt. 
Och det var så roligt att få måla naglarna och göra sig fin, för i ärlighetens namn går jag mest i danskläder dagarna i ända. Det är ganska skönt och bekvämt kan jag lova med mjukiskläder, men ibland behöver annat dammas av och få komma ut i rörelse. 
Ja men där satt vi, två vänner från gymnasiet, och pratade och smidde senare planer om en bastukväll. Skiljdes åt efter klockan tio då var och en åkte hem till sitt, men med en härlig lördagskväll rikare och en kommande kväll i sikte. 
En lugn söndag med en promenad, och äntligen tog jag tag i projekt göra-höstfint-hemma. Vi får se om det stannar. Beige, vitt och grönt och bilder kommer sedan. Ja, sämre helg kan man ju ha konstaterar jag. 
 
Liksom förra gången tog det väldigt lång tid att föra över bilderna nu, och vissa kunde jag inte ens föra över. Så nu ger jag upp efter att ha försökt i en timme och önskar er en fin vecka istället.

Kommentarer
Postat av: Käthes Mode

Mysigt! :)

2014-09-09 @ 14:34:49
URL: http://www.kathe.nu
Postat av: MartinaOlsson

hej! allt bra? :)

2014-09-09 @ 18:27:42
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se
Postat av: Lotta

Underbar helg!! Kul att fixa sig fin, måla naglar och klä upp sig lite.


Vad roligt med lite höstfix hemma också!

Stor kram
Lotta

2014-09-10 @ 03:21:12
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Marie

Låter som en alldeles underbar helg, härligt!

Ha en fin dag!
Kram Marie

2014-09-10 @ 05:28:56
URL: http://vitaranunkler.blogspot.com
Postat av: Sara

Åh så mycket fint :)

2014-09-10 @ 09:26:00
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Sandra

Åh, hade också gärna gått på en trevånings- second hand! Tycker sjalen var riktigt fin :)

2014-09-11 @ 20:27:39
URL: http://atilio.blogg.se
Postat av: ester

En jättetrevlig kväll :)

2014-09-13 @ 19:00:58
Postat av: Till Ester

Åh tack detsamma, Ester!
Kram Gabriella

2014-09-14 @ 23:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0