Kulturnatten, svampplockning och val.

Helgen i bilder.
En fredag med jobb framför datorn och en lugn kväll hemma.
Lördag och en promenad/springtur för att på eftermiddagen gå på Kulturnatten med Lina och Micke. Tittade på dansuppvisning i Stadsparken vilket var bra, och där flera vi kände var med. 
För att sedan efter lite ärenden åka och handla och laga tacos hemma hos ovannämda, ta en till vända på stan och titta på kulturutbudet och fika på Friends. 
Trevligt och mycket gott men inte en enda bild tagen av eftermiddagen/kvällen. 
Söndagen startade med en promenad till vallokalen och lite pirrig var jag allt. För hur skulle det gå för partierna egentligen?
Åkte sedan till mamma där vi genast begav oss ut i svampskogen. Plockade blommor, ja jag fick ihop till en härlig liten bukett månaden till trots, och även en hop med svampar. Fick bättra på mina kunskaper, känna naturens tystnad, och beundra det gula, röda och gröna skiftningar som nu börjar råda. Nu kommer den snart. Hösten. Fullsprakande och härlig, precis som jag gillar den, min favoritårstid. 
 
Middag hos mamma, med kyckling, klyftpotatis och nyplockad svamp. Åh så gott. Jag tycker det är så fint att kunna ta tillvara på det naturen har att erbjuda. Allemansrätten. Och att vi har så mycket guld i våra skogar.
Sedan var det valet på tv. Och jag antar att ni sett hur det gick?
Det gjorde jag och blev arg, frustrerad och besviken. Ville slita mitt hår och skrika rakt ut. Återigen, vilket samhälle vill vi ha? Jag kunde knappt somna igår, ej heller vakna utvilad idag. Alldeles tung i kroppen. Det är skrämmande vad som håller på att ske idag. Och tyvärr tror jag inte alla förstår allvaret i situationen. Ett främlingsfientligt parti som nu blivit det tredje största i Sverige. Jag trodde vi hade kommit längre! Vilket bakåtsträvande samhälle. Finns det hopp om mänskligheten fortfarande?
 
Detta är ingen politisk blogg, men jag måste få orda. Mer. Så det kommer ett enskilt inlägg om min syn på valet. 
Men nu säger jag godnatt för klockan blev för tok för mycket och imorgon väntar en dag av dansundervisning. 

Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Kände att det här valet inte handlade så mycket om politik utan om människosyn. O den människorsyn som 13% har skrämmer mig...fruktansvärt.
Men måste fokusera på de 87% som ändå har en god inställning, intalar mig det. Men klumpen i magen finns kvar..
Va rädd om dig!
Kram Anna

2014-09-17 @ 07:48:50
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Sara - Fitspo, fashion & food

mysigt!

2014-09-17 @ 18:29:11
URL: http://sarafl.forme.se
Postat av: Sara

Vilka härliga och fina bilder :)

SV: Tack fina du ! <3

2014-09-17 @ 21:29:48
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Linnea - fotoblogg

Härliga bilder!
Kul med blommor och gott med svamp :)

sv: Vad bra! :)
Tack så mycket, vad kul att du tycker det! :)
Det var det!

2014-09-17 @ 23:47:01
URL: http://girlinthewood.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0