Rosor och att producera dans.

Här var det höstlov! Eleverna är lediga från dansen denna vecka medan jag försöker spruta ut idéer för resten av terminen. Jodå hyfsat går det väl. Ibland kan det vara svårt att producera nytt material till så många lektioner och vara kreativ hela tiden. Det är så lätt att jag fastnar då jag inte blir nöjd, samt att det är svårt att vara på topp jämt med det estetiska. Inspiration och flow kommer ju inte bara så där på stört även om det är roligt att få skapa dans, och jag är alltid nogrann med att det ska komma från hjärtat, annars känns det inte som jag. Så efter att det först gått lite trögt börjar det nu släppa så det ska nog gå bra det här. Håller även på med koreografierna till julavslutningen i december. Ja det går fort nu igen, tänk att det är november om bara några dagar!
 
Helgen var lugn. Njöt av de rosa fairtraderosorna jag köpte i fredags, måste alltid dofta lite extra på dem när jag går förbi, och tog mig tid för att bläddra i tidningen jag köpte. Skönt med sådana härliga sysslor ibland. Var även förbi Marcus föräldrar på middag i söndags. Här är det för övrigt grönt gräs och ca +14 grader, galet ju.
Det var allt för nu, ha en fortsatt fin vecka vad än ni hittar på!
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Älskar att läsa dina dansinlägg, känner igen mig så i dig. Speciellt det där med flowet, när det kommer kan man skapa i flera timmar/ dygn medan man ibland bara står och stampar på samma ställe och aldrig känner sig nöjd. Hoppas det går bra för dig iaf :)

Kram

2014-10-29 @ 11:43:52
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Sanna Preifelt

Gud så vackra rosor :)

2014-10-30 @ 13:44:24
URL: http://sannasrum.se
Postat av: Sandra Lundin

Som vanligt blir jag så sugen på att dansa när jag läser här hos dig :P

2014-10-30 @ 18:58:24
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: Tina

Önskar dig en jättefin Fredag
och Trevlig helg
Kramar!!!!!!!

Postat av: Marie

Hoppas det går bra med kreativiteten!

Önskar dig en fin fin helg!
Kram Marie

2014-10-31 @ 13:39:33
URL: http://mariemarang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0