Blixtvisithelgen

Den här helgen alltså, den gick ju rackarns fort! Jag kan knappt tro att det redan är söndagkväll och imorgon kallar arbetet igen.
Jag hoppade faktiskt över helgens workshop i jazz och street tråkigt nog, men det får bli en annan gång då mer tid finns över. Och den där äppelpajen hann jag inte heller med att baka. 
Marcus kom sent i fredagskväll och bilade hem tillsammans med sina föräldrar i förmiddags, en blixtvisit som sagt. Dock åker jag ner till höstlovet vilket ju är snart, allt går i rasande fart nu verkligen.
Tillbaka till helgen. Storstädade och gjorde fint i fredags, och vad händer precis innan jag ska sätta in pajen jag bakat i ugnen. Ett paket med tacosskal från skåpet ramlar ner från hyllan och rätt på skålen med äggstanningen som jag inte hunnit hälla över pajen ännu, och välter ut allt på mattan. Precis när jag nystädat. Jag var INTE så munter då nej. Men livet går vidare och efter visst trixande blev det tillslut en paj lagom till Marcus kom, men inga bilder på det. 
Lördagen spenderas på stan några timmar, Marcus fyndade kläder och jag två nagellack och nöjda åkte vi hem igen. För att sedan byta om och gå ut och äta tvårätters på restaurang Bistro Norrland. Mobilen glömde jag hemma, liksom legget, och inga bildbevis där heller. Men gott var det och jag var nöjd med min rödingfilé som smälte i munnen tillsammans med min favorit mandelpotatis. Så roligt att få klä upp sig lite fint för omväxlingsskull. Missförstå inte, det är verkligen jätteskönt med mjuka danskläder var och varannan dag, men ibland är det ganska härligt med klänning eller ett par jeans och få ha utsläppt hår (som för övrigt mina balettelever tycker att jag ska ha).
Goda frukostar med frukt och en middag ute var vad vi hann med denna gång alltså. Söndagen har ägnats åt att förbereda morgondagens undervisning. Vikarierar ju även denna vecka samt har mina vanliga jobbtider, sedan är det back to normal igen. Och även tittat på Fjällbackamorden på tv. 
 
Ovan på den mittersta bilden är en av två suckulenter jag fyndade på Blomsterlandet förra helgen, och nederst en av helgens blommor, ljuvliga nejlikor. Och jag vet inte vad som hände, men resten av bilderna blev inte alls någon höjdare så de visar jag inte, jag får helt enkelt ta nya. Allt ville inte klaffa i helgen kan jag visst konstatera när jag läser det skrivna ovan, haha. Från det ena till det andra, trots att det bara är oktober ännu har jag skymtat julsaker på olika håll. Jag som inte gillar julpynt blundar och ilar snabbt förbi. Kan vara fint hos andra som sagt, men här kommer inte mycket juligt innanför tröskeln. Häromdagen såg jag någon som hade tänt adventljusstaken i fönstret! Behöver jag säga att jag höll på att SMÄLLA AV där jag satt muttrande:)
Nu väntar sängen strax, så skönt då jag är så trött, ska bara kolla igenom undervisningen en sista gång.
Ha en fin start på veckan!
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea - fotoblogg

Låter som en mysig helg minus oturen i köket på fredagen :) och fina blommor!

sv: Tack så mycket, vad gullig du är! :) Ja, det är verkligen roligt att ha hittat något som man gillar så mycket och känner så starkt för! :)
Tack! Jag har fått jobba lite mer :D

2014-10-13 @ 18:54:21
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Sara

Ja ibland hinner man inte allt man vill ;)

2014-10-13 @ 20:45:38
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: MADDISENJ.SE

Jadå tänk att helgerna ska gå så fort

2014-10-14 @ 17:30:33
URL: http://maddisenj.se
Postat av: Ekenäsliv

Ja biland blir det bara tokigt md allting.
Men skönt att ni kunde ta en mysig middag på stan:)
Tack för dina ord..
Hoppas på lite besked i em.
Ha det så fint!
Kram Anna

2014-10-15 @ 09:18:50
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0