Besvärlig nedresa.

Veckan har gått på i vanlig ordning och helgen är redan här!
Jobb i vanlig ordning och träning. I torsdags hade vi brandövning och eleverna var så nervösa inför det men allt gick bra. Nästa vecka har mina danslelever höstlov så igår åkte jag ner till Marcus i Gimo. Jag hade tänkt titta in här igår egentligen men kom fram så sent p.g.a. förseningar så det fick vara.
 
Hemma i norr hade det snöat ännu mer (15cm!) och resväskan på hjul fick jag bära för att snubblande försöka komma fram till busshållsplatsen. Jeansen var härligt blöta och frillan såg nog ut som sju svåra år om nu någon bryr sig om detta. Kraftig blåst och snö yrde och flyget var försenat. Så kom vi äntligen iväg men missade mitt tåg från Arlanda. Jag skulle även posta en bok och försökte få tag på ett sådant där grönt vadderat kuvert som jag kunde stoppa boken i. Det var slut i en affär men vid terminal 5 lyckades jag få tag i ett och kunde sedan posta det. Dessvärre hade de redan tömt postlådan och jag bet mig i tungan för den där boken hade behövt vara framme på måndag, men vi får se och jag håller tummarna! Skynda och ila fort till nästa tåg som visade sig ha blivit inställt. Pusta ut och vänta på nästa. Framme i Uppsala och sedan ta bussen mot Gimo. En otrevlig busschafför, inte mot mig men mot flera andra. Som skrek och hade sig. Jag tyckte synd om den amerikanska kvinnan med fyra stora resväskor som stod paff och fick ta allt skrik då hon fått fel information om bussbolaget, men hon fick åka med tillslut. Efter 20 minuter stannar chauffören och det visar sig vara något fel på bussen så alla fick kliva av. Högt och tydligt skriker hon att alla måste gå av nu, och ingen får gå över vägen, alla måste passera viadukten! Efter sjätte gången när hon skrikit ut detta börjar flera passagerar skrika tillbaka att: ja vi fattar, vi hörde dig redan! Stämningen var inte den bästa... Någon som bör ta en charmkurs pronto kanske? Så fick vi vänta på nästa buss i blåsen och sedan äntligen åka vidare. Det var fullt med resväskor som alla höll på att ramla när bussen svängde. Mobilen bestämde sig såklart i allt detta för att krångla, liksom den gjorde under torsdagens danslektion, och slå av och slå på sig själv, och bussen tjöt under hela resan. Jag var ganska glad när jag sedan fick kliva av och komma innanför dörren. Ja så kan det vara och ingen större skada skedd.
 
Igår lagade vi god tacos och köpte fredagsblommor. Idag efter en lång varm dusch, brr är kallt inomhus då elementen inte riktigt vill vara med, har vi varit i Gränby centrumMarcus köpt sig nya jeans och en skjorta. Skinkpasta väl hemma och tittat på Downtown Abbey. Här regnar det och är grått och plusgrader, hoppas solen tittar fram någon dag. En mörk bild på gårdagens middag och en bild från förra veckan med tända ljus är allt vad jag har allt bjuda på denna gång tyvärr. Men visst är det mysigt att få tända ljus och boa in sig nu? Jag försöker att göra det även under vardagarna. Nu ska jag bläddra i tidningen jag köpte idag, var hur länge sedan som helst som jag faktiskt köpte en inredningstidning. 
Oj nu blev det mycket prat här, nästa gång får det bli kortare och förhoppningsvis roligare bilder, ha en skön helg!
 

Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Så mycket snö redan?? Ja, än har vi ju inte fått snö här,det bara blåser och regnar.

Så jobbigt att du har så svårt att sova och allt som hör till det.
Hoppas du kan sova bättre i natt och att du får en bra start på veckan.
Kram Anna

2014-10-26 @ 21:52:10
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Sandra

Haha men kära nån, busschaufförer är ju verkligen ett kapitel för sig ;) obs, otroligt fördomsfullt men ändå!

2014-10-27 @ 10:04:42
URL: http://atilio.blogg.se
Postat av: Sara

Så mycket snö ni fått redan, här i Halmstad är det inte ens kallt . Hoppas du får skönt på ledigheten :)

2014-10-27 @ 12:45:54
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Sanna Preifelt

Mums vad gott :)

2014-10-27 @ 12:46:14
URL: http://sannasrum.se
Postat av: Ingrid Wenell

Fina du! Vill bara säga TACK för att du sprider värme på nätet, till exempel lilla mig genom att kommentera snällt :) Har lyft fram dig på min blogg idag för att visa vad det betyder <3 kramar / Ingrid på Stil

2014-10-27 @ 19:03:57
URL: http://ingridw.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0