Teknikkrångel, jobb och en himla massa ljus.

Skandal! Ja det dröjde visst en hel vecka utan ett endaste inlägg härinne. Teknikstrul stavas det mest, och även tidsbrist. Internet här hemma har krånglat från och till i drygt en vecka. Och inte nog med det så har min mobil fått spel och levt sitt eget liv. Men nu äntligen har jag fått tag på nytt batteri som jag köpt. Tur det för annars hade jag fått köpa en ny mobil och det hade jag väl inte riktigt räknat med. Men det tog sin lilla tid innan jag hittade ett batteri som passade måste jag säga.. Men nu så, som sagt. 
Förra veckan gick på i ett ungefär, jobbade som vanligt och gick även in och vikarierade samt agerade danshandledare. En finfin kombination måste jag säga. Och klämde in lite plugg på det också. I fredagskväll kom Marcus upp hit och åkte igen i söndagseftermiddag. Vi gick en sväng på stan på lördagen annars var det lugna gatan. Bråttom till bussen intill stan hade vi, men tror ni inte jag hann stanna och knäppa av några mobilbilder av det vackra vinterlandskapet. Jajamän!
Efter ett möte i fredags och en tur på jobbet då jag tog en svängom i kostymförrådet inför elevernas julavslutning i december, gick jag på stan. Och tror ni inte att jag hittade en röd klänning som ska få agera julklänning! Men vad hände där alltså? Och faktiskt så börjar jag lite smått, vågar knappt erkänna, filura över hur årets adventsljusstake ska se ut. Ja, jag gör olika varje år. Kanske får göra ett inlägg och visa några av de senaste årens ljusstakar om någon är intresserad? Jaha ja, även i mig börjar julen snart landa.
 
Äntligen hade det lossnat lite med pluggandet, skrev flitigt igår söndags och även idag. Imorse ringde de och frågade om jag kunde vicka idag, som danslärare då. Men faktiskt så tackade jag nej. Jag har gått in och vickat ett flertalet gånger denna termin och tycker det är väldigt roligt och givande, men nu behöver jag lägga resterande tiden som är kvar av detta år till att få in skoluppgifter och plugga till tentan om exakt en månad. Men oj så det tar emot, ville ju så gärna tacka ja! Får dåligt samvete. Men efter överläggning med jaget blev det nej till vick, det gäller ju att tänka klokt. Skolan först så jag blir klar någon gång ju.
Annars har jag idag varit på biblioteket, tvättat, promenerat, handlat mat och varit på Blomsterlandet och köpt mig en maffig bukett bara för att. Ni ska få se sedan.
Ovan mitt nya doftljus av vanilj som jag köpte för 1 ½ vecka sedan, men som det redan gått hiskeligt mycket av. Här tänds det ljus må ni tro, jag gör vad jag kan för att bona om myshetsfaktorn.
Sist men inte minst säger jag grattis igen till dig min vän, Jennifer, som har födelsedag idag! Får se om vi får till en träff snart, skulle vara roligt.
Någon som är kvar till slutet? Det blev långt detta, så kan det gå när det dröjer mellan inläggen och orden är många. Nästa gång blir det kortare och kanske bilder på mitt härliga fång rosor, ha en fin vecka!

Kommentarer
Postat av: Linda

så mysigt

2014-11-19 @ 17:08:37
URL: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
Postat av: Suss

Superjobbigt när det strular. Fina bilder, så härligt med snö, kram Suss

2014-11-19 @ 21:54:18
URL: http://www.hemmapasjuan.blogspot.com
Postat av: Sara

Usch jobbigt när det strular. Vilka härliga bilder, blev hungrig av din sista bild ! :)

2014-11-20 @ 16:28:23
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Skönt att det gått bra med pluggandet!

2014-11-20 @ 21:41:06
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Ekenäsliv

Ja, visa gärna olika adeventsljusstakar, kul!
Jag gör med egen och i år blir det liksom ett DIY som är en kopia av en designad grej. Får se hur jag
lyckas;-)
Snö?? Va härligt!!!
Ha en fin helg!
Kram Anna

2014-11-20 @ 22:48:22
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0