Valborgsmässoafton.

Två snabba bilder i förbifarten...
 
Jag hade ju tänkt titta in till er på valborg med det hann jag visst inte med.
Här skrivs det flitigt på examensarbetet, ibland flyter det på bra och jag får mycket gjort och andra dagar som i eftermiddags ville jag slita mitt hår. Det är väl processen antar jag.
I det stora hela är jag nöjd, och jag påminner mig själv om målet ifall att jag skulle glömma: min examen. 
Sakta men säkert...
 
Valborgsmässoafton då.
Plugg, städning och promenerande, och sedan bar det av hem till Olga och Johan på grillkväll. Lina och Micke var också där och vi hade en härlig kväll tillsammans.
Det kändes så skönt att få bryta av mitt i plugget med god mat och umgänge utan att behöva titta på klockan var och varannan minut. 
Vi tjejer gick ner och kollade in den lilla majbrasan som fanns i området, och sedan tillbaka för att grilla. 
Alla hade bidragit med mat och det blev lax, kött, korv, paprika och champinjoner som grillades.
Till det en krämigt god potatisgratäng, härlig sallad och en aubergineröra. Micke och Lina hade med en god pannacotta till efterrätt som blev ett bra avslut.
Vi spelade spel, tjuv och polis, pratade, och skrattade i många långa timmar till klockan blev alldeles sent och det var ljust ute.
 
Igår var det jobb trots röd dag och första maj. Och imorgon väntar helgrep med mina danselever! Alltid lika spännande. Tänk att jag fått vara med om detta i tre år nu.
En intressant dag stundar och jag hoppas att så många som möjligt kommer.
Idag när jag som bäst ville slita mitt hår mitt i examensskrivandet plingade det till i telefonen och ett paket fanns att hämta på affären och jag tog den första cykelturen dit.
Jag blev alldeles glad och pirrig väl hemma när jag öppnade det fastän jag visste vad det innehöll. 
Vad det var visar jag nog nästa gång, tack Marie.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ett rött monogram

Brasa och grilla låter som en
rolig valborg, och spela spel
är alltid kul
Ha en skön lördag
Kramar/AM

2014-05-03 @ 07:28:59
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Lotta

Mmmm! Härligt med brasa och grillning. Perfekt för valborg!

Hoppas du haft en fin helg också - helgrepet med dina danselever låter roligt! Och så klart…spännande med paket ;)

KRAM!

2014-05-05 @ 03:23:57
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Lifessilverlining

Duktig du är som pluggar och dessutom har danselever. Härlig valborg du haft! Kram Pernilla

2014-05-06 @ 15:28:08
URL: http://lifessilverliningandi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0