Dansföreställning, examensskrivande och god mat.

Så var helgen snart slut, och jag som hade tänkt att jag skulle titta in här innan för att önska trevlig helg.
Jag blev visst fast i examensskrivandet i vanlig ordning.
Det går framåt med skrivandet och snart når jag så äntligen mitt härliga mål.
Sliter som en tok gör jag nu, skriver och skriver, skriver om, stryker, flyttar om stycken... 
Snart. Snart är det klart. Och jag kan knappt tro det.
 
I fredags bjöd jag med mig Lina på dansföreställning. Så roligt att få göra något annat en kväll så där.
På dagen skrev jag om dans (examensarbetet) och på kvällen fick jag titta och uppleva dans.
Den bästa kombinationen får jag nog säga, för ja, trots att det är tungt att skriva examensarbet, så har jag också roligt, jag skriver om ett ämne som jag är intresserad av!
Nåväl, dansföreställning med Lina var det. Föreställningen "Tid" som jag själv hade tänkt att vara med i men som jag tackade nej till av tidsbrist.
Ibland är det fint att få betrakta. 
Vi togs med i olika tidspektrum som väckte tankar. Den där tiden alltså som vi förvaltar...
Efter vår danskväll tog vi en fika på Friends som Linas kille Micke också slöt upp på, för att sedan gå vidare en sväng på Invit. En trevlig kväll att få bara vara!
 
Lördagen bestod av regn och promenad och en del examensskrivande. Och så söndagen, utan regn, och fortsatt skrivande och en tur till mamma för att bena ut korrekturfrågor. Solade på balkongen, blundade och njöt. En god middag med lax med parmesantäcke, mos, hollandaisesås och en härlig vattenmelonsallad. 
En bra helg med nytta och nöje! Nu väntar en fullspäckad vecka, den mest hektiska på hela året tror jag.
Examensskrivande måndag-tisdag, sedan genrep och skolföreställningar och offentliga föreställningar av danssagan onsdag-lördag, examensskrivande på söndag och sedan på måndag den 19/5 är sista dagen för min handledare att anmäla mig till opponering och gå upp med arbetet. 
Hejja, hejja, nu kör vi!
 

Kommentarer
Postat av: Fru Sederblad

Det lät som en härlig helg ;-)!

2014-05-12 @ 08:37:33
URL: http://www.frusederblad.se
Postat av: Ett rött monogram

Solade på balkongen!! Det låter
väldigt skönt, här har regnet hakat
upp sig.
Ha en fin vecka
Kramar/AM

2014-05-12 @ 17:45:28
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Linnea - fotoblogg

Låter som en bra kombination med skrivandet och dansuppvisningen :) Härliga bilder!

sv: Det gör det verkligen! :)
Ja! Haha, nej de är inte så dumma de heller :D
Ja, det var det.
En av mina favoritserier, har sett alla säsonger hur många gånger som helst :P :D

2014-05-14 @ 15:48:05
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: EMELIE FOTO & VARDAG

Hej! Jag har en tävling nu där man kan vinna en valfri bikini från To Die For, var gärna med!
http://sdotter.se/2014/may/vinn-en-valfri-bikini-fran-to-die-for.html#comment
Kram :)

2014-05-15 @ 15:21:57
URL: http://sdotter.se
Postat av: TILDAA

Så härligt att examensarbetet snart är klart! HEJA :D

2014-05-15 @ 21:35:26
URL: http://tildaa.se
Postat av: Tina

Trevlig helg fina du
kram Tina!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0