Och äntligen är resväskan hemma igen.

Äntligen nu är resväskan hemma! Idag fick jag efter flera om och men äntligen hem den.
Marcus pappa som skulle på tjänsteresa hit upp hämtade ut min resväska på Arlanda och transporterade upp den och så bestämde vi träff och jag fick igen den och nu lever jag lycklig igen.
Nog för att det är materiella ting, men då allt jag behövde i väskan låg där i, ja men ni förstår...
 
Ingen träning ikväll då tiden blev knapp och jag skulle hämta väskan. Men så danssugen jag varit dessa dagar, letat inspiration, dansat hemma, prövat nya steg. Ibland stannar jag upp och är så glad att jag funnit min plats.
I dansen.
 
En lugn helg hemma och solen visade sig, och en middag hos mamma i lördagskväll. Och fastän vi sågs flera timmar känns det alltid som om tiden går så snabbt. Konstigt det där. Men lika trevligt för det. Och gott, vi åt plankstek och pratade och avverkade i vanlig ordning både det ena och det andra i ordväg. 
Möte på jobbet i söndags och danssagan var i full fokus, tänk att helgrepet närmar sig snart, i början på maj. 
Alltid lika spännande med dansprocessen, från enskilda rörelser att sätta ihop till steg och sekvenser, närvaro och uttryck, att inta scenen och det plötsligt är på riktigt och magen pirrar och publiken är förväntansfull, och allt tränande och kommer vi ihåg alla steg nu? Till en fulländad helhet med barn, dans och glädje till en föreställning.
Underbart.
Och det slår mig att det blir mitt tredje år som danslärare jag får vara med om detta.Och jag kan inte annat än att le.
 
Från det ena till det andra, jag och Marcus var på bio i Uppsala kvällen innan jag skulle åka hem. Vi såg 12 years a slave. En vidrig film som greppar tag och skakar om, håller kvar en ett tag. Har ni sett den? Jag funderade på om jag skulle skriva lite om den, men jag får se. Gripande och helt klart sevärd och har vunnit flera Oscars, inte alls konstigt. 
 
Och bilderna ovan har egentligen ingenting med texten att göra, en härlig tulpanbukett inköptes i helgen för att pigga upp när jag nu kommit hem och flera av blommorna hade strykit med. Och söndagsfrukosten med hallon bara för att det är just söndag. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så skönt att din väska kommit! Ordningen är återställd.

Underbart att läsa om din dans och dina känslor! Vad fint och härligt att ha dansen som välbefinnande, inspiration och glädje.

Jättehärlig bukett också.

KRAM
Lotta

Ps. 12 years a slave….hoppas att se den i helgen!

2014-03-19 @ 00:45:41
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Johannas Retro

Åh va härligt att ha sina saker tillbaka, så jobbigt när de är ute på vifft! :/

SV; Ja men gör så gumman, en mycket bra sida!

2014-03-19 @ 11:47:31
URL: http://johannasretro.com
Postat av: Ett rött monogram

Så bra det löste sig med väskan,
vissa saker måste man ju bara ha.
Härligt att du trivs så bra med
dansen.
Kramar/AM

2014-03-19 @ 18:52:48
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: A House With A View

Aldrig kul när väskor är på vift, skönt att den kom tillrätta!! Den där filmen verkar riktigt bra, måste se den jag med. Gott med plankstek!

Kraaaaaam aka

2014-03-22 @ 20:24:43
URL: http://ahousewithaview-aka.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0