Midsommarhelgen 2014.

Så var det måndag och ny vecka och nya tag.
En produktiv sådan hoppas jag på och att få mycket gjort och äntligen kunna bocka av på listan.
Men först vill jag ju orda lite om helgen som nyss passerat, ja det var ju faktiskt självaste midsommarhelgen.
 
Fredag och midsommarafton, gråa moln men med lite solglimtar emelllanåt på förmiddagen.
De senaste åren har vi åkt till Forsmark och spanat in midsommarfirande men detta år stannade vi hemma.
En kort promenad och så kom det några regndroppar, sedan hem och grilla gott.
Fläskfilé och egengjord potatissallad, champinjoner och grönsallad. 
Och så efterrätt, en enkel kombonerad sak lite improviserat då jordgubbarna var helt alut på ica och jag var så besviken. Färska hallon och blåbär var mögliga och jag var förargad hur de kunde få stå där i kyldisken i affären.
Så det blev frysta hallon, som ju gick minst lika bra, kaksmulor och hallonkvarg i olika lager. 
Man tager vad man haver och gott blev det ju ändå. 
 
Midsommardagen och vi tog buss och tåg till Stockholm. Miljöombyte.
Låg i hotellets utomhuspool och kopplade av liksom flera av de andra hotellgästerna. 
Bastade, duschade och bytte sedan om för en tur ute på stan.
Gamla stan och tre rätters middag, på Michelangelo, där jag ätit med pappa en gång i tiden.
Det blev till och med en cappuccino, jag som inte druckit kaffe på ett år. 
Så god mat och fullsatt hela kvällen, ett gäng italienare som pratade högt och gestikulerade med händerna, och rödvitrutiga dukar på varje bord.
 
Söndag och hotellfrukost och packa sig tillbaka till Gimo igen.
En promenad på kvällen och givetvis en blombukett som växte för varje steg jag tog.
Det var den midsommarhelgen det, och det blev till och med några bilder på bloggerskan för en gång skull:)

Kommentarer
Postat av: Lotta

SÅ fint! Och vad vacker du är!

Michelangelo i Gamla Stan tar mig tillbaka till när jag var yngre. Det var den första restaurangen jag åt på som jag tyckte kändes extra spännande och exotisk…för att den låg i Gamla Stan ;-)

Vad härligt med hotell, pool och frukost som alltid smakar så gott på hotell!

KRAM

2014-06-24 @ 00:24:42
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Linnea - fotoblogg

Låter och ser härligt ut! :)

sv: Vad tråkigt! Hoppas att ni fick en riktigt bra midsommar ändå! :)
Tack så mycket! Det var glada dagar :D
Tack! Det är ju tyvärr inte det :/

2014-06-25 @ 14:23:46
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Tina

Önskar dig en jättefin FRedag
och Trevlig helg
Kram Tina!

Postat av: LIENE

Fina bilder :)
Gillar din klänning.

2014-06-30 @ 07:52:21
URL: http://lifefromwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0