Varma sommardagar.

Puh alltså! Här sitter jag och pustar lite mellan varven. Svetten rinner ganska rikligt fastän balkongdörren står vidöppen och ytterdörren är lika öppen. Men nu börjar luften bli svalare, himlen är inte lika klar och jag har börjat tända små ljusslingor härinne.
Jag väntar på att den nionde (!) tvättmaskinen ska bli klar. Ja ni hörde rätt, här går visst tvättmaskinen varm idag trots en temperatur på sådär +30 grader. En himla massa lakan, handdukar, mattor och madrasser. Ja det var tydligen dags nu. Dammsugit har jag också, rensat avloppet för handfatet på toaletten och tagit hand om ett diskberg. Och lagat pasta carbonara för första gången med Marcus, som nu för övrigt sitter i bilen på väg ner till Gimo. 
 
Tänk att vi fick sådana varma sommardagar! Det trodde jag nog inte i juni då mina nerpackade sommarkläder i resväskan kändes allt annat än passande. Men nu steker det på som aldrig förr. Ännu en tur till stranden har vi hunnit med igår och ett till dopp. Ett härligt långt dopp som blev till badande till och med. Och en grillkväll direkt efter det och jag stannar upp och njuter och tänker att det här ska jag komma ihåg, den här värmen, de här sommardagarna med shorts och t-shirt och badkläder på tork och sand i hela lägenheten som knastrar när man går och jag blir irriterad hur den där sanden lyckas nästla sig in överallt i lägenheten. Och så tänker jag att äsch det går ju faktiskt att städa bort, även om jag förargas just då och där, och den här sommaren är bara nu. 
 
Då jag inte kan ladda över vissa bilder av någon anledning, från när vi var i mammas stuga bland annat, så bjuder jag på dessa. Några dagars matintag och en av två luftballonger vi plötsligt skådade häromkvällen. 
Njut av sommardagarna!
 

Kommentarer
Postat av: Hem och Lycka

Ja, och vips så är den över och man funderar på hur fort det gick denna sommar också..

Tack för fin hälsning hos mig! kram Mia

2014-07-28 @ 19:20:21
URL: http://hemochlycka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0