Hemma igen och rosens dag.

Så var jag hemma i norr igen, sedan i tisdagskväll.
Blå himmel och varmt i luften och några myggor surrade och trasslade i vanlig ordning in sig i mitt hår när jag satt och väntade på bussen hem från flygplatsen. Jag får alltid en speciell känsla i magen när jag varit borta en lite längre tid och ser liksom alla platser på ett nytt sätt. 
 
I onsdags öste regnet ner, fullkomligt vräkte ner och jag trotsade vädrets makter och promenerade till Blomsterlandet. Ja för det var visst rosens dag hade jag läst. Och det måste ju givetvis firas med en ros tänkte jag när jag slängde några blommor som hunnit stryka med sedan jag varit borta.
Väl i blomsteraffären gick jag länge, botaniserade, andades, tittade och kände och var alldeles lyrisk. Regnet smattrade frenetiskt mot växthusets tak medan jag lunkade runt, doftade och lyfte på blommorna och fick jord under naglarna. Det där dripp droppandet, det bekom mig inte. Att få vistas i blomsterriket gör att mina axlar sjunker ner och jag andas mjukare, blir mer medveten om här och nu.
Och hem kom jag sedan med en rosa ros och en kruka persilja som jag tänkte ha till en kommande tomatsoppa och var nöjd och glad.
Från gårdagens promenad hittade jag blåklockor, de första. Så ljuvliga och mina favoriter bland ängsblommor. 
Dessa blomster alltså som skänker så mycket glädje för alltid, alltid.

Kommentarer
Postat av: Katta

Hej! Fin blogg du har :). Kika gärna in på min blogg kram! :).

2014-07-05 @ 17:53:49
URL: http://shettisdrottning.blogg.se
Postat av: Ekenäsliv

Tack va söt du är!

Visst är det något alldeles speciellt rogivande med växthus, håller helt med dig. Man borde ha ett litet eget tror jag;-)

Kram Anna

2014-07-06 @ 23:18:10
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Stina

En stor kram från mig.:-)

2014-07-07 @ 20:57:11
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Johannas Reto & Rockabilly

Så himla vackert! Känns som du reser rätt mycket! :)

SV: Tack gumman! Javisst är det väldigt inspirerande bloggar :)

2014-07-08 @ 09:48:00
URL: http://johannasretro.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0