En helg i mammas stuga.

Solen fortsätter att stråla från en blå himmel, vilka dagar vi får njuta av nu. Underbart!
Och som ni förstår blir det inte så mycket tid prioriterad framför datorn.
Men nu tänkte jag allt ta mig tid.
 
Det blev ingen kryssning i onsdags. Däremot har dagarna fyllts med annat såsom promenader, årets första dopp idag, kalas och att få umgås med vänner, men det visar jag vid annat tillfälle. För nu är det faktiskt dags att visa vad jag gjorde förra helgen, några dagar efter jag kommit hem från Gimo.
Åkte ju ut till mammas stuga till lugnet, lite såhär såg det ut.
Ljuvligt stavas det.
Åkte dit på lördagen och morfar kom så på middag på kvällen. Vi satt ute jag, mamma och morfar och vi fick höra den ena historien efter den andra. Väl inne i stugan löstes det korsord, som jag för övrigt visst tyckte var riktigt kul, åt bär med vaniljvisp, och pratade och skrattade i vanlig ordning. En härlig kväll.
Sov över med mamma i stugan, den fina charmiga. Och vaknade till en dag med sol och frukost utomhus. Tänk att jag missade detta förra året, det bara hanns inte med. Solade i solstolen, bläddra i tidningar och läste en bok. Löste korsord och letade smultron utan att hitta några. Tog en promenad och bara fick vara. Och avslutade med middag på altanen, mandelpotatis, gravad lax, grönsaker och gräddfil med gräslök. Så enkelt och så gott. Lite efterrätt som blev kvar från dagen innan avnjöts, och sedan tog jag bussen hem innan Marcus skulle komma.
Och det var den fina förra helgen.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej fina du
ser helt underbart ut!!
Bara njuta av den här vackra sommaren
Ha en jättefin dag
och Tack för din fina hälsning
Kramar Tina

Postat av: Linnea - fotoblogg

Ser och låter jättemysigt! :)

sv: Ja, det var jätteroligt! :) Ja, vi hade väldigt tur som var under tak när regnet kom och kunde stanna där :D Tack så mycket, vad gullig du är! :)

2014-07-17 @ 20:49:04
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Sandra

Ser ut som fantastiskt härliga dagar i stugan :)

2014-07-19 @ 07:20:38
URL: http://atilio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0