Summering: oktober-december.

Jag har en sista del av min årssummering kvar, av de tre sista månaderna av 2013.
Oktober
Fyndade ett blåvitrandigt påslakan till bra pris jag sneglat på länge, var förkyld, hade praktik och jobbade mycket. Trots mycket på schemat var jag så tacksam och glad över mina härliga dansgrupper.
Marcus kom upp en helg och vi åt sedvanlig tacos och gick på restaurang.
Unnade mig goda helgfrukostar bland en tuff period av stress och funderade mycket.
Den första snön kom så en dag och jag höstpiffade lite, hade mitt första möte med handledaren för mitt examensarbete och blev bjuden på middag av Lina och Micke som även hjälpte mig då mobilen krånglade.
Träffade upp min fina Rebecka för en fika och avslutade min sista praktikvecka.
Åkte så äntligen förbi graven och gjorde fint medan regnet öste ner.
Införskaffade lite nytt på skönhetssidan och försökte få ordning på min torra hy och tog flyget ner till Marcus.
November.
Njöt av hösten i Gimo, pluggade och promenerade. Tankar från praktiken gnagde men hade ju tystnadplikt. Och så sa min mage ifrån rejält, aldrig haft så ont.
Flög hem igen till vitt på träden och det blev turer till både jourcentralen och akuten för magen. Sjukskrev mig från jobbet i 3 veckor och examensarbetet fick sättas åt sidan. 
Visade min härliga stjärnsjal jag köpte tidigare under hösten.
Blev så lite bättre, firade med choklad, och efter en stor kraftansträngning efter mycket fix genomförde jag den praktiska delen av mitt examensarbete, hurra!
Avslutade månaden med att fira morfar som fyllde hela 90 år och åkte upp för kalas och förberedelser.
December.
Visade min adventsljusstake, gick på julskyltning med mamma på första advent, träffade Rebecka och pratade i kapp och åkte ner till Marcus i snökaoset i söder.
Målade naglarna rödglittriga och hade julavslutning med mina dansgrupper.
Funderade och kunde inte riktigt begripa att det gått 5 år sedan någon lämnade jordelivet.
Hux flux blev det dan före dopparedan och granen kläddes hos modern och även Molly fick en juleskrud.
Julafton hos morfar och sedan till mamma, och lugna juldagar med film, bara vara och en massa gott.
Träffade vänner, och brorsan med familjen.
Och så blev det årets sista dag, nyårsafton, som firades med god mat i lugn och ro hemma med Marcus.
 
Det var året 2013. Inte mitt år alls på långa vägar. Men detta år är jag desto mer pepp på,
nytt år med nya möjligheter!

Kommentarer
Postat av: En plats i solen

Underbara bilder, lät som ett bra avslut på 2013 :)

lade till dig på bloglovin blev nr1

2014-01-10 @ 17:16:05
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se
Postat av: Jennah - film, tv-spel, böcker!

Spännande :) apelsinen ser så syrlig och god ut!

2014-01-10 @ 21:44:51
URL: http://kulturjennah.blogg.se
Postat av: Linnea - fotoblogg

Låter och ser ut som en bra avslutning på året :)
Hoppas att du får ett bra 2014!

sv: Tack så mycket, vad gullig du är! :)
Tack, det hoppas jag med!

2014-01-11 @ 21:01:07
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: johanna

ja, visst är dom fina! hoppas att dom är lika fina i verkligheten ;) mysig resumé förresten :)

2014-01-19 @ 17:21:09
URL: http://mixband.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0