Vännerträffar och andra advent.

Några suddiga bilder tyvärr, och här är årest adventsljusstake. Bättre bilder kommer när ljuset återvänder:)
 
Förlåt, förlåt, mitt namn är plåt! Jag förstår inte varför jag glömmer dig bloggen. Att fota bilder med ett gråväder utanför fönstret är dock ingen höjdare så nya bilder denna vecka har i princip uteblivit, är ju en förklaring.
Jobbat på och nu är det spännande, för nästa vecka har jag ju julavslutning med alla mina dansgrupper. En av grupperna ska dessutom få låna kostym vilket ju brukar förhöja känslan ytterligare. Dock blev det lite tokigt med kostymerna jag bokat, för hälften av plaggen var på vift vilket innebär att jag fick komma på en nödlösning. Så synd verkligen då det hade blivit så enhetligt om alla haft samma! Men jag har allt en plan B så det blir nog bra.
 
Pluggat matte inför tentan som börjar närma sig den 17 december, och den som känner för det får gärna hålla tummarna hårt. Vissa dagar har det flytit på bra och andra, som idag, har jag velat slita mitt hår och bara gråta. Drygt en vecka kvar så än finns tid för kunskapen att fastna hoppas jag. Och nyvalet inom politiken, ja vad säger man? Bara att bege sig till vallokalerna igen nästa år helt enkelt. 
 
Andra advent denna helg och en fin sådan. I fredags träffade jag Lina och Stina för en fika då sistnämnda var i staden. Uppdaterade om det senaste och mumsade gott.
På lördagens vankades det dansföreställning som vi lite spontant bestämde att vi skulle gå på, jag och Lina. Dock höll jag nästan på att missa den då jag satt fast i bilkö då det visst varit hockey. Långa benet före sedan och vi kom precis till första tonerna av musiken, puh. Danspaketet hade julavslutning på Lillan och det var roligt att få se deras föreställning då jag vikarierat för denna grupp vid några tillfällen denna höst. Fint!
Efteråt gick vi till Roasters då även Micke hakade på. Tapas, god efterrätt och trevligt sällskap. För att avsluta hemma hos de två och inspektera köksrenoveringen, spännande och jag håller tummarna för flyt nu.
 
Några promenader, städning, matteplugg och en tur till både Blomsterlandet och Växtriket har också hunnits med. Sprungit på Miriam och Robert och inhandlat några till hyacinter som sprider väldoft härinne. Sovit rackarns dåligt, men det är många funderingar nu. Och missat Ernst på tv har jag gjort så jag tror jag ska ta igen det nu. 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Verkligen roligt med julavslutning på dansen, så kul att se vad sina elever lärt sig :)

2014-12-08 @ 16:02:39
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Ekenäsliv

Så kul med julavslutning! Då måste ju det gå före eller hur :)
Ja tänk, redan andra advent... Snart är ho ho ho här:)
Sov gott!
Kram Anna

2014-12-08 @ 22:54:13
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Maria Karlsson

Den där efterrätten ser himmelskt god ut :D

2014-12-10 @ 23:44:29
URL: http://nouw.com/mariakarlsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0