Tentaplugg och så är det visst jul om mindre än en vecka.

Hej på er!
 
Ja det där med att blogga dessa tider... Förlåt, tiden räcker inte riktigt till just nu. 
Helgen i Gimo bestod av tacos, årets första julmarknad och att äntligen få dricka glögg. Den ena köpte vi på julmarknaden, en alkoholfri lingonglögg, jättegod och smakrik. Och den andra från Ica och som inte kom med på bild, också alkoholfri, men med äpple och kanel, inte fy skam. En himla massa plugg har det också blivit, jag har varvat mellan två tentor i olika ämnen innan jag så i tisdags flög upp igen.
 
Onsdagsmorgon började med inget vatten i kranen. Det är nog tredje gången detta år. Och det slår mig åter igen, tänk så otroligt beroende vi är av vatten! Så lätt att ta förgivet.
Så iväg till universitetet för tentamen i matte, del A och del B, så två tentor egentligen. Vi får se hur domen lyder sedan, men svårt var det vilket visst även andra tyckte. Jag gjorde mitt bästa, och det kändes lite bättre än förra gången (då de ju dessutom råkade slarva bort ena tentan och vi fick mindre tid). Denna gång hade vi en så vänlig och humoristisk tentavakt att det ju nästan blev en fröjd, så tack för det!
Av en slump fick jag reda på att en annan tenta skulle gå, en som jag hade tänkt göra till våren. Så efter mycket ringande och få tag på lärare så bestämde jag mig för att plugga till den tentan med, samtidigt som matten. Om det blev mycket i sista stund? Ja minsann. Så sent igårkväll tog jag nytt beslut och insåg att den där tentan får helt enkelt skrivas till våren. Jag skulle alltså skrivit den tentan imorse men jag ringde och föklarade läget och tar det nästa år. Känns det surt, irriterande och jobbigt? JA. Jag hade kunnat lägga allt fokus på matten, men fick plugga dubbelt för ingenting. Men det känns ändå som ett bra beslut. Bra så. 
 
Igår insåg jag, att det var EN VECKA till julafton exakt igår. Nämen, hur gick det till? Jag skojar inte, jag var helt oförberedd. Så nu fejjas det och planeras. Listan är lång för allt jag vill göra. Vi får se hur långt jag hinner...:) 
Julklappsletande, torka ur kylskåp, varit på Röda Korset och lämnat saker, och allmänt fix har stått på agendan idag i alla fall. Och nu blev det långt skrivet igen, det går för länge mellan varven. Därför tänkte jag nu faktiskt, håll i hatten, försöka mig på både ett och annat inlägg här de närmaste dagarna. Några årssummeringar kan också väntas. Håll tillgodo, over and out!

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch jobbigt det där med vattnet ! Mysigt med julmarknad och gott med glögg. Själv gjorde jag tranbärsglögg idag :)

2014-12-19 @ 18:28:20
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Fröken Tö

Åh vad fint! Jag ska hålla utkik efter ditt svar!

Gällande övningen du gör med barnen, hur går den till och hur gamla är de som utför övningen? Kram

2014-12-21 @ 19:22:20
URL: http://lizzzies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0