Summering: april-juni 2014.

Så var det dags för del två av summeringen av året. Here we go:
April
Det vankades kalas för både mig och även för en släkting. Och jag gladde mig åt att så många ville komma.
Åkte ner till Marcus och plockade en bukett blommor.
Vi bilade ner till min storebror en helg och jag fick en sådan fin present av minstingen.
Det blev en spontantripp upp till norr till påsk. Åt gott, träffade vänner och var på dop.
Och så kom min bror och hälsade på med två av barnen och det var så roligt att det inte alltid behöver gå så länge mellan gångerna då vi ses. Det var fullt fart på jobbet inför vår danssaga, kämpade med mitt examensarbete, magen krånglade och jag hittade tussilago även här uppe till min lycka.
Maj.
Visade bilder från min valborgsmässoafton med vänner.
Hade helgrep inför dansuppvisningen, träffade min vän Ester, och mamma hjälpte mig korrekturläsa examensarbetet.
Beställde lite fina ting av Marie, och fick medskickat fina gåvor, tack!
Så blev det genrep, skolföreställningar och offtentliga föreställningar av vår danssaga Aliza som baserades på filmen "Modig". Jag var stolt och glad dansfröken och fick ett helt fång av blommor och presenter. Det tog minst en vecka innan jag kunde smälta allt.
Träffade min vän Rebecka för långlunch, prat och tog en sväng tillsammans till Röda Korset. Förtidsröstade och var arg över SD. 
Åkte till Gimo igen, bar kjol och linne och var på karneval och i Botaniska trädgården i Uppsala. Åt middag på Marcus föräldrar altan och skrev det sista på examensarbetet.
Juni.
Tänkte på dig som vilar i himlen och åkte till graven och planterade.
Opponerade och gick upp med mitt examensarbete, oj så nervös jag var! Pustade ut och lagade goda middagar.
Åkte ner till Marcus igen och så började säsongen för mina många buketter av dikesrensblommor.
En lugn midsommar firades men förargades för att jag inte fann några jordgubbar eller hallon. På midsommardagen åkte vi till Stockholm och tog in på hotell och åt middag i Gamla stan. 
Finslipade på examensarbetet efter en del strul hit och dit och njöt av sommarmat.
Avslutade månaden med att åka upp till norr, åt lunch med Ester och Lina och blev sminkad av sistnämnda. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0