Om att få hjälpa morfar och göra jul, och bocka av från att göra listan.

Söndag redan och fjärde advent, tänk att det är julafton om bara tre dagar.
Hur går det för er mitt i allt julförberedande? Här går det faktiskt bara fint.
Jag har hunnit bocka av flera saker på min lista och kan ju nästan pusta ut nu:)
Projekt storstädning har genomförts, så skönt. Jag har rensat och slängt bland en massa tidningar, badrumsprylar och matvaror och städat rent.
Tvättat mattor och kläder, rengjort spisen och storhandlat.
Nu är det bara att rulla köttbullar och göra julgodis kvar, och kanske en sväng till med dammsugaren på tisdag.
Om det är någon gång jag är noggrann så är det vid jul, då fejjas det för fullt.
 
I förmiddags åkte jag och mamma upp till morfar, städade, gjorde julfint och klädde granen med gammeldags pynt, de bästa ju. Vi brukar ofta åka upp helgen innan jul och jag tycker det är så fint att få hjälpa honom, och han är alltid så tacksam. Fina morfar. Granen hade han för övrigt huggt själv, nyss fyllda 91-åringen. Klart han skulle, vad annars liksom! Tänk att få vara så pigg och alert i den åldern, beundransvärt verkligen.
Imorgon ska vi träffa upp min storebror med familj, som kommit upp hit. En tur på stan, titta på julkalendern i Stadsparken och fika har vi planerat. Ska bli så fint att ses!
Nästa gång vi hörs tänkte jag ta mig an en bloggutmaning som jag fått, och det blir redan imorgon.
Ta det lugnt i julstressen så länge!

Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att du hunnit med det mesta :) Och snällt att du hjälper din morfar <3

2014-12-22 @ 11:59:57
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Fröken Tö

Tack Gabriella!
Ingen fara, bloggandet är en kreativ portal och för att kreativiteten ska kunna flöda så krävs det ibland att den sinar också. Det är inte bara havet som går i vågor.
Åh vilken rolig övning! Har du kommit på den själv eller är har du fått inspiration till den när du pluggade till lärare? Jag hänge absolut med på din beskrivning, men undrar bara om detta är något som sker ute så att barnen omges med inspiration till sina statyer eller om detta görs inomhus? Tänker att kreativiteten kan börja flöda än mer om det inte sker inom fyra väggar.

Mitt julefirande går knackigt framåt, nej då det är fint men jag har mycket plugg under julen som jag försöker ta mig igenom innan julafton. Hur går det för dig? Vad har du för julplaner? Härligt förresten att du hunnit bocka av mycket från din lista. Å den där julgransdekorationen var bara för underbar!

2014-12-22 @ 13:51:55
URL: http://lizzzies.blogg.se
Postat av: Ekenäsliv

Hej!!
Tack för din otroliga omtänksamhet..<3
Ha nu själv en riktigt fin och avkopplande jul.
Varma julkramar till dig!
/Anna

2014-12-22 @ 23:05:50
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0