Julafton 2014.

God Jul såhär i efterhand! Hoppas att ni alla hade en underbar dag fylld med värme, skratt, god mat och härligt umgänge. Själv hade jag tänkt titta in här både igår och även i förrgår men det blev visst lite ont om tid trots allt. Och när jag skulle överföra bilderna till ett inlägg jag höll på med igår ville det sig inte alls. Det var nog meningen att jag skulle låta bli de sociala medierna:)
 
Julafton igår alltså, så kom dagen. Efter en lite stressig start blev det en lugn och avkopplande dag och kväll som firades hemma hos mamma. Utomhus var det vitt, vintrigt och med en strimma ljus. Ett vackert vinterlandskap i -18 grader. Rött och juligt inomhus, värmeljus överallt, vackert dukat bord med mycket gott på och fina samtal. Kalle Anka och Karl-Bertil Jonssons jul på tv. Öppna julklappar och äta ljuvlig saffransparfait i soffan sedan. 
 
Jag har även hunnit träffa storebror med familj i måndags. Det var dessvärre fullt med folk på julkalendern i Stadsparken så vi fick inte se särskilt mycket. Tog en fika efteråt och fick tid att umgås lite. I tisdags var jag och Marcus bjudna till mamma för lite sedvanlig dopp i grytan och julskinka, gott. Och klädde granen. Hem och rulla köttbullar och provade även att göra Ernst ingefärs- och vaniljkola, en tur till Blomsterlandet och blev visst en och annan sväng på stan för det sista. Det blir alltid mer fix än vad man tror. 
 
En fin julafton har jag haft, och idag, Juldagen, får vara en lugn dag. Bläddra i tidningar, glädjas åt gårdagen och titta på film. Mer behövs inte när termometern visar på kallt och värmeljusen tänds i vanlig ordning. 

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh låter som en trevlig jul :) Och vad fin du är ! :) Kram

2014-12-26 @ 13:48:01
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Frida Svensson

vad fin du är på bilderna!

2014-12-27 @ 11:45:45
URL: http://cuntless-lux.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0