Födelsedagsfika för morfar, första advent och Rebecka.

Detta inlägg skulle egentligen ha kommit upp igår, 30 dec!
Precis när jag skulle publicera det blev det myrornas krig på tv samtidigt som mitt internet försvann till idag irriterande nog, så läs som om det vore söndag:)
 
Första advent denna söndag med ett snötäckt landskap och mysbelysning inomhus, härligt.
Och tänk att i måndags var det precis en månad kvar till julafton. Jag säger bara, den där tiden alltså...
 
Igår lördag fick jag vakna upp till inget halsont alls, ja någon hörde mig! Så mamma och jag styrde bilen mot morfar som fyllde år dagen till ära. Fina morfar. Det dukades upp till fika och gjordes julfint. Vi blev
väl en 20 personer sisådär. Jag hann prata med flera av kusinerna, om både dans, barn, hästar, renovering, tedrickande, och att alltid ta död på julstjärneblomman. Det är så fint att ses även om det ju inte blir så ofta tyvärr. Och det är spännande nu igen, för nu ska två av mina kusiner få sitt andra barn, december och april var det visst. Morfar var förkyld dagen till ära, hoppas verkligen du blir frisk snart! Inga bilder blev tagna, jag orkade inte släpa på systemkameran, ville hellre umgås och vara.
Pluggade matte väl hemma, julpyntade, tvättade och tittade på Downtown Abbey. Nu är det adventsfint och mysigt här. Det gör mycket med alla stjärnor och mysbelysning. 
 
Söndag och dagen började med en promenad med efterlängtade Rebecka på förmiddagen. I ett vackert vinterlandskap. Jag vill bara stanna upp och beskåda, förundras, betrakta. Den där gnistrande känslan på snötäckta smala grenar. Florsockergranar och knarr under skorna. Vinter.
Efter lite friskluft gick vi in i värmen för te och mackor. Och ta igen prat med råge. Jag stod med öppen munn när Rebecka konstaterade att vi har nog inte setts sedan i höstas när vi gjorde vår loppistur. Vad?! Så länge sen tydligen. Vi avhandlade friskt än det ena än det andra i vanlig ordning och så var vi uppdaterade på varandras liv igen. 
Det blev en promenad till på eftermiddagen för mig, till Blomsterlandet. Inköp av julblomster stod på agendan. Amaryllis, hyacint och en julstjärna (som jag hoppas kunna hålla liv i denna gång), och så en liten hyacint till mamma, som jag skulle till på middag på kvällen.
Rekord denna helg, vi har hunnit setts två gånger jag och mamma. God mat i vanlig ordning och alltid lika varmt och ombonat hos mor. 
Sovit dåligt och lite både lördag och söndag, är trött som jag vet inte vad denna kväll. Så inatt tror jag att jag sover ovaggad:)

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som en perfekt helg ! :) Och vilken fin julstjärna :)

2014-12-02 @ 10:34:36
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Ekenäsliv

Ja du ibland blir man rädd så fort tiden rusar förbi...
Så härligt det är med stjärnorna som lyser i fönstren.
O här är det skönt att vara hemma igen, allt har gått bra men man blir ju lite trött det ska erkännas.
Skönt att bara kunna ta det lugnt hemma då.
Ha de fint!
Kram Anna

2014-12-03 @ 16:14:19
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Linnea - fotoblogg

Mysiga bilder och låter som en bra helg :)

sv: Tack så mycket! :) Ja, frost är verkligen fint och som du säger får det nästan saker att se lite magiska ut :D
Det var det :)

2014-12-03 @ 23:11:15
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Paulina

Vilka mysiga bilder! :)

2014-12-04 @ 15:06:23
URL: http://paulinaaa.webblogg.se/
Postat av: Fröken Tö

Hejhopp! Kom på att det var länge sedan jag sist kikade in hos dig! Jag har fått en liten bloggutmaning och tänkte passa på att utmana dig http://lizzzies.blogg.se/2014/december/utmaingen.html

Jag hoppas att du får en riktigt fin helg!

2014-12-05 @ 21:07:06
URL: http://lizzzies.blogg.se
Postat av: Sofi

Gokväll!

Så mysiga adventsbilder! Härligt att ni har snö med:)
Så trevligt med kalas och promenad med en fin vän. Tänk att det ska behöva gå så långt mellan man ses ibland.

Sov gott nu!

Kram Sofi

2014-12-06 @ 23:11:52
URL: http://sofishusdrommar.blogspot.com
Postat av: Inredning & Guldkanter

Mysig julstämning du ordnat hemma. Här är det ingen snö ännu. Kram Pernilla

2014-12-11 @ 21:07:36
URL: http://inredningochguldkanter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0