Lite höstblomster på sin plats.

Helgen, vad du svischade förbi fort! Verkligen. Jag hann ju knappt blinka.
Efter en tur på universitetet på fredagen för diverse fix fick det bli en promenad till Blomsterlandet.
Lite härligt blomster att inleda helgen med var ju på sin plats.
Plättar i luften, bollkryss och en murgröna fick följa med hem, och även en så vacker blågrön blomlåda. Med lite avskavd färg, som om den stått utomhus i flera år, så där som jag gillar.
 
Lördagsförmiddagen började med fotografering på jobbet, nya bilder till hemsidan skulle tas.
Och passade på att gå en sväng på stan när jag ändå var där. Funderade över hur jag vill ha det hemma, färgskala m.m. Det blev inget nytt inhandlat, däremot leta i garderoben och se över vad jag har väl hemma. Göra om med små medel ni vet. Jag tror det får bli grönt och beige. Kanske. Fast egentligen var jag sugen på orange eller mörk turkos, någon härlig färgklick som piggar upp. Men de blå paislegardinerna hänger fortfarande kvar och jag slås över hur det brukar bli varje höst. Övergången mellan sommar och höst, ja även om hösten är min absoluta favoritårstid, så har jag alltid lite svårt att släppa den blåvita sommarinredningen, den ljusa, lätta, den som är så jag. 
Men ge mig en vecka, sedan är jag höstredig I think.
 
En promenad i rask takt i härlig sol, storstädning och rengöring av ugnen, det var min lördagskväll. Och ibland får man förgylla en lördag med sådant för att det behövs. Letade musik i vanlig ordning och hittade flera låtar till nya koreografier.
Och tur var väl det för söndagen startade med en förfrågning om jag kunde vicka för en lärare i modern dans imorgon på jobbet. Ungdom/vuxna nivå 1, vilket ska bli spännande, och som ni förstår tackade jag ja. Så här har koreograferats dans och gått igenom morgondagens lektion. 
Även en trevlig fika med Ida som var här i staden har också hunnits med, tvätt, och sen tacomiddag hemma. Nu lite finslip av dansen, innan sängen och en morgondag fylld av fullt upp. 
 
Att ladda över bilder ikväll gick visst segt och detta inlägg tog betydligt längre tid än vad jag tänkt, men nu så.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken vacker blomlåda, så fin färg.

Haha ja, det låter härligt när du skriver om det men jag känner mig som en stor klumpig elefant som inte vet var jag ska göra av mig själv :P Har fått feeling och dansat lite här hemma någon gång då och då (som sagt, jag har det inte riktigt i kroppen) och sen bara börjat asgarva åt mig själv. Det kanske kommer ;)

2014-09-01 @ 07:43:59
URL: http://atilio.blogg.se
Postat av: Käthes Mode

Ja, det är fint med blått och vitt.

2014-09-01 @ 22:00:45
URL: http://www.kathe.nu
Postat av: Home2tiny

Alltid lika kul att börja pyssla inne när hösten kommer. Kramisar Tina

2014-09-02 @ 23:45:55
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Tina

Ha en riktigt fin dag fina du
Massor av kramar!!!

Postat av: Ekenäsliv

Tack, du skriver alltid så fint till mig. <3
Visst får man lust att pyssla och fixa när hösten gör sig påmind. Men än håller vi fast i den här indiansommaren som vi bjuds på tycker jag:-)
Ha e fint!
Kram Anna

2014-09-05 @ 22:42:19
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0