Matteplugg och en del tankar.

Oj så fort det går, fast det gör det visst hela tiden nu för tiden å andra sidan!=)
 
Helgen.
Mycket matteplugg och jag tror det börjar klarna nu, mer och mer.
Och två spontanutgångar (nämen hoppsan!).
Lagat flera goda fiskrätter.
Varit på möte på jobbet, på Dansmagasinet.
Och en skön söndagskväll med film på tv:n och godsaker.
 
Marcus åkte tillbaka i förmiddags, men vi syns på drygt en vecka igen.
Och på tal om vecka, om prick en vecka är det dags för mina två mattetentor!
Jag hoppas så det går bra.
 
En promenad i kyla och sol i eftermiddags efter pluggande.
Gick till mitt hemliga favoritställe och satt en stund.
Jag tänker alltid så bra där.
Blundande med sol som värmde ansiktet, fågelkvittersång och en lätt vind susande.
Nu är jag sugen på utflykter, varm choklad och promenad på isen.
Mötte en dam jag aldrig mött förut på skidor, vi hälsade på varandra och utbytte några ord.
Jag gillar vänliga människor och hjärtliga ord.
 
Nu väntar intensivt matteplugg inför tentan, lite annat plugg och skrivande och jobb.
Och lite klurande inför födelsedagen som närmar sig.
Fick en bra start på veckan, känner mig gladare, efter regn kommer solsken som bekant.
Ännu en bild på mina blåa pärlhyacinter där ovan, ledsnar ni?
Inte jag=)
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea - fotoblogg

sv: Tack så mycket! :)
Tack, vad otroligt gullig du är!
kram

2013-03-19 @ 01:40:01
URL: http://girlinthewoood.devote.se
Postat av: Fröken Tö

Det är verkligen underbart med favoritställen dit man kan gå när det är mycket och man bara behöver vara ifred för ett tag!

Att man sedan stöter på små trevliga damer som kommer med fina ord är ju inte heller det helt fel!

Det där med sur citronpaj, det lät ju något för mig! Jag och räven gillar ju nämligen när det är surt ;)

Tja, tentapluggandet går segt och det är så otroligt mycket och det är så himla intressant att jag inte riktigt alls vet hur det går. Lite motsägelsefullt kanske men denna tenta är så oerhört bred att jag får gåshud bara jag tänker på denna fredag!

På tal om blomster så ser jag att du införskaffat en pärlhyacint, fint! :) Lycka till med plugget du också och jag ska hålla tummarna för att det går vägen för oss båda på våra tentor! Ha det fint, kram!

2013-03-19 @ 11:33:51
URL: http://lizzzies.blogg.se
Postat av: Sarah

Kul me utgångar :)

2013-03-19 @ 22:48:06
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: Bodil

Fint med pärlhyacinter.
Lycka till med matte tentorna.
Må så gott!
Kram Bodil.

2013-03-20 @ 01:54:42
URL: http://www.bodil-justbecause.blogspot.com
Postat av: Tina

Hej!
Tack för inspirationen så fint!
Ha en jättefin dag
kram Tina

Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh så fint.
sv: Nämen åh, så otroligt glad jag blir att du tycker det. Tusen tack finaste!
Torsdagskramar. ♥

2013-03-21 @ 11:03:11
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0