Läget på sjukdomsfronten.

Ovan lite matinspiration från veckans middagar ifall den skulle tryta=)
Så var det tisdag, dagarna går på.
Tänk att vi snart går in i juli, det var ju nyss juni började.
 
sjukdomsfronten känns det något bättre, men fortfarande en hel del smärta.
Ja vad hände då, ja det vet jag knappt.
Det började för snart 2 veckor sedan, pang bara med väldigt smärta i vänster axel och nyckelben.
Sedan har det bara hållt i sig, väldigt förbryllande.
Så i torsdagskväll, dagen före midsommarafton, gjorde det rackarnas ont så jag ringde sjukvårdsupplysningen.
Tog alvedon men det hjälpte inte ett dugg.
Så i söndags blev det ju en tur till akuten då smärtan inte ville släppa greppet.
Mötte en väldigt bra läkare och sjuksköterska lugnande nog, speciellt med tanke på min sjukhusskräck.
Att ställa diagnos visade sig bli svårt, men han klämde och drog om axeln.
Fick dubbbel dos lokalbedövning för att få kortison, men bedövningen hjälpte inte ett dugg så kortisonet uteblev.
Han skrev ut medicin som jag skulle hämta ut igår, men då fanns den naturligtvis inte på apoteket här i Gimo.
De har gjort en beställning så nu ska jag hämta ut den imorgon.
 
Problemet är bara att jag inte tål medicinen, som vanligt.
Det är som att välja mellan pest eller kolera.
Nåja, bita ihop och hoppas på det bästa.
Blir det inte bättre väntar en magnetröntgen.
 
Jag kan knappt röra mig, än gå ut med Molly (det går precis).
Marcus har fått hjälpa mig tvätta håret och klä på mig, än har han inte klagat i alla fall=)
Men detta är verkligen märkligt, då jag inte alls vet vart det kommer ifrån.
 
Hm, det har varit väldigt mycket krämpor på senaste.
Först foten, men den är jag så van vid nu sedan flera år tillbaka.
Sedan magen, ständigt krånglande.
För 1 ½ år sedan var det sprickan på revbenet.
I september armen, där jag fortfarande smörjer med kortisonsalva (!).
Och nu detta, känner mig som en för tidigt gammal tant=)
 
Nu var det slutklagat på sången, jag är vid gott mod!
Satt på balkongen med solen i ansiktet och läste Lantliv i eftermiddags, härligt.
Och på hundpromenaden var både jag och Molly tvungen att stanna och dofta på underbara rosor.
Nästa gång blir det mer muntert och kortare inlägg, lovar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla ♥ 130510

Hoppas dom hittar vad som är på tok :/. Krya på dig!

2013-06-26 @ 11:57:30
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Sofi

Hej Gabriella!

Nej men fy! Det där låter inte bra!
Jag tycker du ska åka tillbaka till akuten så de får göra en magnetröntgen om inte medicinen hjälper de närmsta dagarna. Nu är det ju semestertider och då vill man ju inte gå runt och ha ont och svårt att röra sig. Jag hoppas verkligen att medicinen hjälper så du slipper smärtan!
Man får faktiskt klaga lite när man har ont:)

Skickar en styrkekram!

2013-06-27 @ 15:00:21
URL: http://sofishusdrommar.blogspot.com
Postat av: Ett rött monogram

Det var inte lite du har drabbats av,
hoppas att du kan få en medicin som du
tål och att dom tar en magnetröntgen.
Den boken, sommarhuset har jag läst.
Den var bra.
Kramar
AnnaMaria

2013-06-27 @ 18:27:15
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0