Hägnan i år igen.

'
Här kommer lite bilder från gårdagens aktiviteter och lite matbilder i vanlig ordning.
Den enda dagen med sol och rackarns mycket moln åkte vi till Hägnan, är nästan precis ett år sedan sist.
Stora ytor att springa fritt på, titta på de gamla lantliga gårdarna, utforska alla djuren, plocka sommarblommor
och fika i kaféet. Ett väldigt fint och trevligt ställe.
Vi tittade på djuren och Molly var oerhört fashinerad av getterna och blev alldeles till sig av kossorna=)
Förra året höll hon ju på att smita in till grisarnas hage, kika in här om ni vill se.
Sedan spatserade vi vidare i kyrkbyn, är så mysigt att gå där bland alla röda kyrkstugor och pelargoner.
Blev en första tur till golfbanan i Rutvik och sedan hem för soppa och pannkakor med sylt, gott.
 
Detta trista väder här i norr, värmen verkar bara vara i söder.
Kom, kom, jag väntar troget.
 
Marcus har blivit lite förkyld, men jag har klarat mig än (peppar, peppar!).
Blev en spontanmiddag på Waldorf i tisdags, ibland är det bra skönt att inte behöva laga mat.
Hittade blåbär på hundpromenaden i eftermiddags, underbara bär.
Ett första besök hos sjukgymnasten i måndags, och ett i tisdags.
Fått akupunktur för axeln och lite övningar som jag försöker göra flitigt.
Nu hoppas vi på det bästa.
 
För övrigt längtar jag massor till lördagens släktkalas, 200-års kalas närmare bestämt.
En dag bokad och planerad sedan länge, där faktiskt ALLA släktingar kan komma!
Och så får jag träffa alla nya tillskott som tillkommit i skaran, små söta kusinbarn.
 
Må gott!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Prinsessorna på Bellevue

Vad kul att få gå på 200-årskalas! Det gör man inte varje dag... Inte snusa kusinbebbisar heller... :)

Kraam
Petronella

Postat av: tina

Önskar dig en härlig sommardag
kramar Tina!

2013-07-19 @ 08:58:30
URL: http://vitadrommarochbusigabarn.se
Postat av: Ett rött monogram

Så fint foto på gärdesgården. Såg
på vädret igår att det var regn i norr,
här har vi sol men det blåser som sjutton.
Glasen har jag haft i så många år så jag
kommer inte ihåg var dom kom ifrån.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

2013-07-19 @ 14:36:13
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: natta

fina bilder!

2013-07-22 @ 15:53:39
URL: http://nataliealexandra.blogg.se
Postat av: Malin Aurora

Åh så mysiga bilder!

2013-07-22 @ 22:14:41
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0