200-års kalaset och annat trevligt.

Fredagstacos hemma i lugn och ro, så gott. Har inte ätit det sedan i mars så nu var det väl dags.
Så blev det äntligen det efterlängtade släktkalaset, 200-års kalaset med 3 jubilerare som 
tillsammans fyller 200år i år (bl.a. morfar blir 90 i november!). 
Efter några om och men kom vi så försenat iväg, jag, Marcus och Molly, men vilken dag sedan.
En dag som nog blir svår att genomföra inom den närmsta tiden, därför var den så uppskattad.
Vi satt utomhus vid diverse bord och stolar och åt god mat och tårta som vi alla tagit med oss.
Barn lekte, hundar kunde gå fritt och glada miner.
Inte en regndroppe (men lagom till vi skulle åka hem), men molnigt och lite blåst.
Vi är så många i släkten och vissa utspridda på olika håll, så jag var så glad att detta lyckades genomföras.
Det var riktigt roligt att prata med alla mina kusiner och ta del av hur deras liv ser ut nu.
Flera har gift sig, skaffat barn och förlovat sig så det händer mycket nu.
Då jag mest ville umgås kom kameran inte så flitigt till användning, men lite.
 
Åkte hem, slängde i oss lite mat och sedan begav vi oss till Friends för en fika med Ester, Gustav, Katta och Daniel. Fin lördagskväll!
 
På söndag var vi bjudna till Marcus föräldrar för en bit mat, tack och bock.
En fin helg må jag säga.
 
Sjukgymnasttid idag och akupunktur och en till ny övning, och en ny tid på onsdag, livet går på.
Åt salladsmiddag på balkongen idag, njöt av lite sol. Det ska visst bli soligt några dagar nu, jaa!
Och idag fyller min brors och hans frus näst äldsta barn år, hurra!
Pratade en stund i telefon ikväll med födelsedagsbarnet och äldsta barnet, oj så de växer.

Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Vilket härligt kalas!!!
Min farmor fyller 90 i september och morfar i mars! Respektabel ålder må man säga=)
Kram Anna

2013-07-23 @ 22:50:19
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Linnea - fotoblogg

sv: Tack så mycket, vad gullig du är! :)
Ja, det var jätteroligt! Tack, det hade jag :)

2013-07-24 @ 01:03:45
URL: http://girlinthewood.devote.se
Postat av: Nilla

Vilket kalas så kul! Tacos ja det blir man sugen på nu efter allt grillat:) Kram Nilla

2013-07-24 @ 09:57:14
URL: http://lifessilverliningandi.blogspot.com
Postat av: Ett rött monogram

Så roligt och träffa hela släkten,
såna kalas är det inte så ofta.
Perfekt och kunna vara ute när man
blir så många.
Kramar
AnnaMaria

2013-07-24 @ 17:51:17
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0