Sammanfattning 2012.

Efter att ha sett flera olika listor florera runt bloggsfären, blev jag också sugen på att anta utmaningen.
Roligt att sammanfatta året på detta vis också.
Detta blir sista summeringen, jag lovar!
 
Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Tackade ja till att jobba som danslärare trots att jag inte är färdigutbildad ännu. Samt höll i en stor Dans i skola manifestation för skolor och politiker och dansande barn.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja ett helt gäng! Och även en av mina kusiner. Så roligt! Snacka om babyboom 2012 och 2013 bland de jag känner.

Dog någon som stod dig nära?

Ja tyvärr, min fina mormor. En av mina förebilder. Det är så tomt!

Vilka länder besökte du?

Inga faktiskt. Det blev ingen utlandsresa, vi höll oss inom Sverige förra sommaren.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Lugn och ro, mer balans i livet och mer fritid.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Framför allt min mormors begravning. Tungt, sorgligt och många tårar.

Vad var din största framgång 2012?

Att jag började jobba som danslärare och sedan snabbt avancerade jag och blev handledare för lärare. Det har jag växt av! Man lär sig massor.

Största misstaget?

Att jag låter det gå så långt varje gång till att jag måste dra i nödbromsen när det blir för mycket. Ambition i all ära, men ibland är det bra att unna SIG SJÄLV att koppla av emellanåt.

Bästa köpet?

Min prickiga kjol som jag köpte i väntan på bussen med ett sprucket revben efter att ha hämtat ut ett helt förråd medicin från Apoteket. Trots smärta och dimmig blick, var jag skarpsynt på kjolen. Underbar och använd titt som tätt!

Vad spenderade du mest pengar på?

Mat och räkningar.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att få följa resan som mina danselever går till mötes och få inspirera och peppa dem!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

”Dansa, pausa” med Panetoz. Den låt jag haft mest svårt för haha. Även flertalet låtar av Adele, ”Händerna i luften” av Petra Marklund och ”Paris” med Vera Vinter.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Det var nog rätt jämnt.

Vad önskar du att du gjort mer?

Lyssnat mer på mig själv, d.v.s. tagit det mer lugnt. Träffat vänner, promenerat, fotograferat och tränat.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Stressat.

Blev du kär i år?

Det var jag redan.

Favoritprogram på TV?

Blev nog inte så mycket tv-tittande. Men Downtown Abbey och So you think you can dance blev det för det mesta.

Bästa boken du läste i år?

Läste mest kurslitteratur. Men under sommaren hann jag med lite annat härligt som ”Hittebarnet” och ”Tigerkvinnan” av Katerina Janouch.

Största musikaliska upptäckten?

Vera Vinter, vilken kvinna! För övrigt skulle jag vilja ta upp att sjunga i kör igen, så roligt och givande. När mer tid finns dock!

Något du önskade dig och fick?

Blev mer säker i min lärarroll, mer strukturerad och en hejjare på att hitta bra musik till min undervisning,

Något du önskade dig och inte fick?

Mer harmoni och lugn och ro. Men å andra sidan slår det mig mer och mer att det är JAG som måste börja omprioritera hälsa och välmående mer.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Stressade tyvärr. I ärlighetens namn var det verkligen ingen höjdarfödelsedag. Åkte för att repa inför vår dansshow och alla dök inte ens upp, åkte hem sedan, stresstädande, duschade på tre röda och drog på klänningen och var alldeles svettig när gästerna kom och tårtan var halvfärdig. Blä. Men att umgås med fina vänner och äta god frukt och tårta vägde upp!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att jag hade lyssnat mer på mig själv! Det ska jag bli bättre på, även om jag har bättrat mig om man jämför med för några år sedan.

Vad fick dig att må bra?

Att få träffa Mari efter att inte ha setts på 2 år, plocka otaliga blombuketter i dikesrenen, prata ikapp med Lina och efterlängtade Hanna nu i jul, promenera i naturen och rensa blomblad bland alla mina pelargoner.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Kan inte påstå att jag är så kändisfixerad. Dock satt jag vid samma bord på en middag som Stina Ekblad (från Beck bl.a.), även om jag inte var sugen på henne. Hon verkar dock klok!

Vem saknade du?

Pappa, såklart. Och mormor. Men även vänner som bor långt bort från mig.

De bästa nya människorna du träffade?

Två nya klasser för hösterminen innebar många nya bekantskaper, så trevligt.

Mest stolt över?

Att jag är snäll och stark. Att jag klarar att lyfta berg från hjärtat och hjärnan.

Högsta önskan just nu?

Att jag ska få vara frisk. Jag har aldrig varit så sjuk som 2012: spricka på revbenet, förkylningar, 5 veckors bihåleinflammation med 3 veckors feber m.m. Nej, låt oss vara friska 2013, jag och alla jag känner!

 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej! Vill du ha 50 foton framkallade helt gratis? Det enda du behöver göra är att kommentera din mailadress i mitt senaste inlägg, så skickar jag en inbjudan till dig via photobox :-)

Ha en fin dag!

2013-01-10 @ 17:33:56
URL: http://jenniferl.webblogg.se
Postat av: Fröken Tö

Oj vad jag känner igen mig i din lista här ovan! Allt från sjuka släktingar till stress, plugg och babyboom! Ibland är livet allt annat än lätt, men konsten är att fortsätta simma framåt! :)

Tack Gabriella! Jag lever och håller på att skärpa till mig angående bloggandet- Har ett mål att försöka komma med ett varje dag den närmsta tiden och ska se hur länge jag klarar av det! ;)

Haha, de är inte från igår direkt så jag tycker att det är kul att du gillade sängkläderna! :) Sedan kan ju även jag erkänna att det spelar in en hel del att det är just gamla arvelakan. För de är som sagt sjukt sköna! KRAM

2013-01-10 @ 19:02:26
URL: http://lizzzies.blogg.se
Postat av: Ebba Molin

SV: Åh tack!
Kram

2013-01-10 @ 21:26:21
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: Sofie- mamma till Nova

Kul att läsa :D

2013-01-10 @ 21:28:17
URL: http://sofiesvardag.blogg.se
Postat av: Sanna ;D

Kul att läsa och fina bilder!:D Frukttallriken ser verkligen lockande ut^^
sv; Åh tack så mkt, det värmer:)

2013-01-11 @ 12:05:40
URL: http://handlingar.blogg.se
Postat av: Stina

Mysiga bilder och trevlig läsning var det.:-) Kram

2013-01-11 @ 15:27:19
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: creando

Vilken fin sammanfattning av ett händelserikt år :)

2013-01-12 @ 02:03:42
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Hem och Lycka

Det verkar ha hänt en hel del, både sorgligt och roligt men hoppas att det roliga övervägde! kram Mia

2013-01-12 @ 20:21:26
URL: http://hemochlycka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0