Blomster och klagomål.

Denna sena kvällskvist till ära, måste få ur mig några ord.
Marcus och hans föräldrar har nyss gått och lagt sig, själv sitter jag uppe och pluggar.
Hela dagen och kvällen har vi skruvat och satt ihop möbler, diskat och packat upp grejer.
 
Jag hinner inte med mitt plugg, 150% visserligen, men ändå.
Jag vill lägga mig raklång, gråta en skvätt och sedan skrika rakt ut.
Hur ska jag få ihop det?
Med två flyttar och allt vad det innebär, plugget och jobbet.
Det har kört ihop sig en aning ja.
 
Det mesta brukar ordna sig, men det här kommer ta ett tag.
Ursäkta pessimismen så tidigt på året.
 
Imorgon blir det tredje svängen till IKEA och sedan tillbaka till lägenheten och plocka igen.
Nej.
Dags att samla kraft, bort trötthet och tårar, låt det bara fungera.
Jag längtar trots allt efter vår, få göra mysigt och ombonat hemma och härliga nya blommor.
 
Bjuder på en bild från tulpanfånget vi köpte till Marcus föräldrar tidigare i veckan för
all hjälp med flytten.
 
Nu plugg, sedan sängen!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba Molin

SV: Verkligen! :)

2013-01-13 @ 09:50:58
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: Fröken Tö

Allt löser sig inom sinom tid! Vad är det du verkligen måste få gjort idag? Se till att göra det och lägg det andra på hyllan för ett tag. Eller gör som jag plugga i 45 minuter, ta sedan en kvarts paus då du kan pilla med vad helst du vill (du hinner skruva ganska mycket på IKEA-grejen under en dag) och gå sedan tillbaks. Ett litet tips så där! :)

Jag ska försöka få in en rutin att blogga som sagt. Visst kommer det kanske inte alltid att vara dagsfärska grejer, men i december hände bl.a. himla mycket grejer som jag ska försöka lägga upp- Idag postade jag t.ex. ett inlägg om nobelmiddagen som jag och en kompis anordnade! :)

Kram och slit inte ut dig så att du blir vidbränd och förkolnad! ;)

2013-01-13 @ 13:52:33
URL: http://lizzzies.blogg.se
Postat av: Benita Fransén

kika gärna in i min blogg, där har jag skrivit ett inlägg om hur man kommer igång med träningen på bästa sätt och hur man håller motivationen uppe!

2013-01-13 @ 23:57:27
URL: http://benitas.se
Postat av: Sanna ;D

Jättefin blomma!:) Hoppas pluggningen går bra! Vad pluggade du till?:)

2013-01-14 @ 11:58:46
URL: http://handlingar.blogg.se
Postat av: Rinki

Åh gumman, det kommer nog att bli bra så småningom! Förstår att det måste vara otroligt tungt just nu dock. Jag tycker att det är tillräckligt jobbigt med 100%.

<3 Ta hand om dig!

Sv: Vad kul att du verkligen gillar att undervisa, det är otroligt viktig hos en lärare, så du lär vara väldigt duktig och jag är säker på att dina elever uppskattar det.

Hihi, ja det är väldigt mysigt att få bo tillsammans nu, jag hoppas att tiden kommer att gå fort för er, så att ni får vara tillsammans snart igen!

Rihanna och Robyn finns med på listan :) tack så mycket för tipsen, ska kolla SHM.

Kram på dig!

2013-01-16 @ 13:59:30
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Sofie- mamma till Nova

Har din kusin fått barn än?:)

2013-01-17 @ 10:15:22
URL: http://sofiesvardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0