Summering: juli-september 2013.

Här kommer så näst sista delen av min årssummering, mitt juli-september.
Juli.
Träffade min vän Rebecka på en härlig lunch i stan efter en akuttid hos vårdcentralen. Fick goda råd av min sjuksköterska för min axel och nyckelben som började krångla i juni.
Hade svårt att bestämma mig (nämen!) och bad om inredningsråd på bloggen.
Köpte en vacker rosa hortensia och fick upp ögonen för denna blomma jag inte gillat tidigare. 
Marcus kom upp och vi gick på Hamnfestivalen och jag fick så börja med sjukgymnastik för axeln.
Åkte till Hägnan och njöt av idyllen.
Vi åt gott, var på min släkts stora 200-års kalas och träffade vänner.
Tog en tur till Storsand och låg på stranden och Molly busade i gräset.
Solen fortsatte att lysa och vi begav oss till Udden och njöt av blått vatten och sommarkänsla.
Avslutade månaden med att gå på marknad på PDOL, vi höll på att svettas bort i värmen och jag fyndade fint.
Augusti.
Regn och sol om vartannat nere i Gimo och grillade gott.
En härlig promenad bland alla söta hus i Östhammar, idyllkänslan alltså.
Visade fynd från när vi var på Hägnan. En blåvit kudde som jag spanat på sedan förra året och rabarbersaft.
Åkte till Stockholm över dagen jag och Marcus. Träffade upp Hanna och köpte nya balettskor bl.a.
Resan till William fick vi dock ställa in och jag blev så besviken, samt att datorn kraschade med skoluppgifter.
Flög hem och skrev två tentor i matematik, jobbade och firade med lite grönt då Blomsterlandet hade 50% rea.
Och månaden avslutades med en begravning. 
September.
Det bjöds på promeader med höstlik värme och så var skolstarten igång. Jag kunde inte förstå att jag nu skulle få skriva på mitt EXAMENSARBETE!
Jag fick mersmak av hortensia och köpte mig en blå en för en billig peng.
Samt en cyklamen och en orkide. Det blev många fredagsblomster denna månad. Lämnade in och fick feedback på mitt PM för examensarbetet och var spänd och redovisade kursuppgifter. Blommor var=belöning för mig.
Flög ner till Marcus en helg och gick på marknad och storfikade.
Hem igen och tidiga morgnar då min sista och längsta praktik började med härliga barn som gav en både skratt, kramar och del utmaningar.
 
Nästa och sista summeringen får nog bli nästa år, ja bara en dag kvar på 2013 nu.
Jag titta in imorgon igen och önskar er en fin nyårsafton.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: En plats i solen

Härliga bilder!

Ja, kolla, det är inte omöjligt att de har sånt på kamda.se tror jag såg något om sladdar iaf :)

2013-12-31 @ 02:16:32
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se
Postat av: Anita

Så fina bilder, gott nytt år :D

2013-12-31 @ 06:53:07
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0