Bihåleinflammation, varma septemberdag och en kär vän.


Bjuder på en bild från köket sedan jag gjort om lite.
Inte så värst höstigt måhända, men mer avskalat, enkelt.
Jag gillar det.
Inget ryschpysch här inte, nej det går snabbt bort.
 
Vilket härligt septemberväder dagen har tillärats, underbart!
Blå himmel, guldiga löv, solsken och värme.
Höst.
 
Jag var till läkaren igår, bihåleinflammation och flera mediciner fick jag veta.
Som jag misstänkte.
Ska tillbaka på måndag till läkaren igen.
Får bara äta flytande föda ett tag framöver.
Ont och jobbigt, men långt ifrån död.
Till apoteket sedan och hämta ut alla karameller, hela jag är som ett apotek javisst.
 
Jag har haft så ont i vänstra käkleden och även i tänderna och tandköttet från denna
bihåleinflammation, men nu hoppas jag få bukt med detta.
Problemet är bara att jag inte tål tabletterna.
Igen.
Suck, nya tag, kämpa, det går över.
 
Åkte till jobbet på Dansmagasinet i eftermiddags, jag skulle fotas för en sak till hemsidan.
Lagom snygg med bihåleinflammation och knappt kunna öppna munnen, man kan inte
annat än att skratta!
Och sedan en promenad till mamma i det fina vädret, sitta på balkongen och njuta, och
plocka bort pelargonblad som vissnat, det är livet.
 
Det är Kulturnatten idag, alltid härligt med kultur! Tyvärr infinner sig inte orken på detta bygge
så jag hoppar det och myser i soffan.
Nu får det vara färdiginsjuknat för detta år, tycker jag gjort mitt efter bl.a. sprickan på revbenet,
min onda fot och nu detta.
Nudelsoppa, en nyinköpt tidning och Pucko (det var länge sen) får bli lördagsnöjet!
 
Och Mari ringde ikväll, min fina älskade vän, vi pratade i flera timmar.
Att vara ett telefonsamtal bort behöver inte vara långt.
Kvällen är räddad efter tristessen, tack Mari!
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

tack! :)

2012-09-08 @ 22:40:25
URL: http://byfia.com
Postat av: Loppisliv

Jag gillar också den avskalade stilen, och inte för mycket prylar:-))Krya på dig nu !
Kram Paula

2012-09-08 @ 23:47:09
URL: http://loppisliv.blogspot.se/
Postat av: creando

Uscha! Hoppas att bihålorna snart är rena och krya igen. Jag vet hur fruktansvärt besvärligt det kan vara.... :) Krya på dig!

Kramar

2012-09-09 @ 01:15:54
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Leone

Usch så jobbigt med bihåleinflammation och att du bara kan äta flytande mat. Du kommer dock bli mästare på soppa. Krya på dig massor.

2012-09-09 @ 10:07:21
URL: http://lingers.blogg.se
Postat av: emilia

Fint det blev :)

2012-09-09 @ 11:34:55
URL: http://emiliasofia.blogg.se
Postat av: Fröken Tö

Nja prov är verkligen ingen hit, tyvärr så duggar de tätt så man kan nog inget annat än att vänja sig :)

Att visa upp fina fynd är aldrig fel! Det är dessutom lättare att läsa ett sådant inlägg än ett med massa text. Speciellt om man varit på universitetet hela dagen och känner för lite omväxling :)

Angående jeansjakt och allt annat, det är oftast de saker som har fått ta lite tid som också blir de allra bästa. Så även fast det är en pina att prova ut dem, så är det en lycka sedan att ha ett fint par sittande jeans! Så jag är minst sagt lite avundsjuk på dig som har en vän som är en fena på det där med jeanstyg!

Haha, jag gjorde som Kajsa Varg och tog vad jag hade. Det bidde ett par örhängen som påminner mig om tiden så man faktiskt spelade det spelet. Ha det fint och KRYA PÅ DIG! Kram

2012-09-10 @ 20:00:55
URL: http://lizzzies.blogg.se
Postat av: ☆ ¸. • * ¨ * • ☆ Ying ☆ ¸. • * ¨ * • ☆

Hoppas du får en fortsatt bra dag, kram! :]

2012-09-12 @ 12:22:35
URL: http://yingzieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0