Chokladkakor, amaryllis och frågesport.

För att summera helgen med Marcus.
 
Sova ut, ta det lugnt, baka kakor.
Fika på BO´s, en tur på stan, handla mat, frågesport och filmen Modig.
Blomsterlandet, promenad och fiskgratängssöndagsmiddag.
 
En lugn och avkopplande helg som jag behövde.
Och det kliar nästan i fingrarna av att ha tagit det så lugnt, det ser jag som nödvändigt
i den stressiga tillvaron.
Jag köpte en röd amaryllis Blomsterlandet idag, gillar inte att vara tidigt ute med julen.
Men den kostade bara trettio kronor så okej då tillslut.
 
Bara lite fix inför nästa veckas undervisning, annars har det varit pluggfritt.
Nu åter till Beck.
 

Kommentarer
Postat av: Stina

De där kakorna ser goda ut.:-) Kram

2012-11-26 @ 16:57:06
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Loppisliv

Amaryllis hör julen till, och vilket pris du hittade den för, hade också köpt en bums :-))

Kram Paula

2012-11-27 @ 07:46:54
URL: http://loppisliv.blogspot.se/
Postat av: Liborius

lät mysigt:)

2012-11-27 @ 15:21:32
URL: http://liborius.blogg.se
Postat av: Sofie- med bebis i magen

Min helg var helt ok :) hade svärföräldrarna på besök :)

Din helg lät som att den varit bra :)

2012-11-28 @ 18:12:11
URL: http://sofiesvardag.blogg.se
Postat av: Lisa

Dina ord betyder faktiskt en hel del, även fast en internetskeptiker kanske skulle hävda att relationer som skapas över internet inte är något värda. Men för mig är dem det! Och jag har det tufft med all världens hugg från både höger och vänster, men jag kom samtidigt på att ge upp inte är ett alternativ plus att sluta med något som jag alltid tyckt varit roligt inte direkt skulle vara lösningen på mina problem. Snarare göra dem än värre, något som blev extra tydligt när du skrev att det var rätt sak att göra om JAG kände för det. Jag behövde det då, men jag kände aldrig för det. Nu har jag dock en hel uppsjö av inlägg som väntar, från en tjej vars bitterhet börjat klinga av. Tårarna däremot finns kvar och allt det tuffa är långt ifrån över, men det ska gå! Du tipsade ju även om några av verktygen som jag bestämt kommer att ta till för att orka fortsätta kämpa. Så tack för ditt pepp och stöd! Det betyder mer än du tror!


Sådana andningsveckor behövs mer än man tror och jag är säker på att du laddade upp dina batterier bra så att du nu kör på för fullt igen! :) Vad tyckte du förresten om filmen Modig? Såg ni den på bio eller hemma? :) KRAM

2012-11-29 @ 20:26:04
URL: http://lizzzies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0