Mammas födelsedag och fina dagar i stugan.

Hemkommen från mammas stuga för några timmar sedan.
Borta bra men hemma bäst stämmer så himla bra in på mig.
Jag har dansat loss här hemma, lyssnat på musik passande till flamenco
och fått inspiration.

Det är 1 augusti imorgon!
Jag har så många bilder jag inte hunnit visa från lite varstans men bjuder på några
bilder från stugan till att börja med!








Mammas födelsedag i söndags och jag åkte buss i regnet.
Tårta och släkt hela dagen. Presentöppning, prat, tända ljus, och musik i
bakgrunden när alla gäster hade gått.
Dimma, mystik och alldeles tyst vid havet.
 
Promenera till mammas brors stuga nästa dag och titta på fina bröllopsfoton
från min kusin bröllop.
Så vackert och tjusigt!
Handla mat och hälsa på morfar.
85+ och flera liter hjortron stod på bron. Hur gör han?
Löjromssmörgås för andra gången denna dag och smakade lika gott som alltid.
Halstrad fisk i stugan och äta ute.
Iväg på barnkalas och träffa flera av kusinerna, en riktigt härlig kväll!
Nu håller vi tummarna för nästa års kusinträff då så många som möjligt kan komma.

Åren går.
En del skaffar hus, några ska få barn, en och annan ring på fingret.
Växthus och trädgårdsland och några har gift sig.
Vad tiden går!

Sent prat tills myggen kom med mamma och hennes bror och hans fru.
Njuta i det fria.
Jaga spindlar och sova i soffan.
Trots det sistnämnda, fina dagar i stugan.
Och hemfärd idag.




Kommentarer
Postat av: Fröken Tö

Vilka underbara sommargardiner! Blommor och blad, gör en glad!



Jepp nu har augusti tågat in och tagit över stafettpinnen från juli.



Ju mindre desto mysigare tycker jag att allt tenderar ar vara, så jag kan förstå att du tyckte det var härligt med marknaden! Åh, havtornssaft! Det är ju en riktig superdryck, så det lät som ett riktigt bra köp! Kände du av någon skillnad?



Ingen verkade sitta inne på brödreceptet, men annars så går jag till bokhandeln och memorerar det själv ;)



Min helg var riktigt bra, med besök mest hela tiden. Mycket trevliga dagar med bl.a. en av mina allra bästa väninnor samt hennes pojkvän. Shoppade, var ute och åt och bara tog det lugnt. Plus att jag lekte inredningsarkitekt och gav tips och råd till Christoffer som just har köpt en lägenhet! Vad pysslade du själv med helgen som nu var? Ha det fint, kram!

2012-08-01 @ 07:55:37
URL: http://lizzzies.blogg.se/
Postat av: sannaantonia

så mysiga bilder!

2012-08-01 @ 11:13:06
URL: http://sannaantonia.blogg.se/
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Sv: Tackar! :)



Fin abilder! Och grattis på mamsen :D

2012-08-01 @ 13:48:38
URL: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fina bilder! :)

2012-08-01 @ 18:05:41
URL: http://sandrasword.blogg.se/
Postat av: william

mysiga bilder & god tårta:DDDD



SV: supergott:D

2012-08-02 @ 11:22:25
URL: http://funnyones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0